dissabte, 16 de març del 2024

GR3: Sant Esteve de la Sarga - Barranc dels Horts

Una nova etapa del GR3, arribant a la vall de la Noguera Ribagorçana i deixant definitivament enrere el Montsec. Ha estat una etapa fàcil i curta però molt interessant, amb grans panorames i un bon ambient de muntanya.
Després d'un llarg viatge, hem arribat a Sant Esteve de la Sarga, punt d'inici de l'etapa. Els quilòmetres finals del viatge han estat difícils per a l'autocar, ja que la carretera és molt estreta. Per sort, no hem trobat cap vehicle en sentit contrari; hauria estat complicat creuar-nos amb ell.
Hem esmorzat a peu dret i hem iniciat la caminada per la carretera que porta al Coll de la Fabregada però ben aviat l'hem deixat per agafar una altra carretera, més petita, en direcció a Castellnou de Montsec.
Aviat hem vist, enlairat sobre un turó, el petit poble de Castellnou. Al darrere hi havia un gran rerefons de muntanyes. Es veia una bona part dels Pirineus, destacant l'Aneto i tot el massís de la Maladeta.
Seguint la carretera, amb alguna variant, hem arribat al poble. L'hem vorejat per la carretera i hem seguit fins al segon poble del recorregut: La Torre d'Amargós.
Ens hem aturat a esmorzar al costat del poble, encara més petit que l'anterior, abans de seguir endavant. A la sortida del poble hem deixat la carretera, baixant per un corriol fins travessar un torrent i passar al costat de la Font de les Geixes, una bona surgència amb una bassa d'aigua clara.
Una curta pujada ens ha portat fins a La Clua, un poble més petit encara que els anteriors. Aquí hem agafat novament la carretera per recórrer la part final de l'etapa. Encara hem fet una parell de dreceres abans d'arribar a la carretera principal, la que ve de Sant Esteve de la Sarga per la Fabregada.
En aquest punt el nostre camí s'uneix amb el GR1 que ve del Pont de Montanyana. L'hem seguit poc més de 2 km fins arribar a una petita explanada al costat de la carretera on ens esperava l'autocar.
Havíem previst acabar l'etapa una mica abans del Pont de Montanyana per equilibrar aquesta etapa amb la posterior,  de manera que aqui hem donat per acabada la caminada i hem pujat a l'autocar per recórrer els 2 km que faltaven per al Pont de Montanyana.
Avui hem dinat al Restaurant Isidro del Pont de Montanyana, on hem gaudit d'un magnífic menú de cuina casolana on ha destacat l'escudella barrejada de primer plat i les carns a la brasa de segon.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa, que ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

Camí Vell de
Montrebei, 2023
Torrent del
Bosc, 1996
Montsec d'Ares
BTT, 1989

GR3: Sant Esteve de la Sarga - Barranc dels Horts
Joan G. - Carles - Cati - Manel - Miquel M. - Lluis G. - J. Antonio - Ramon - Mònica - Miquel B. - Isaac - Maribel - Marta - Casilda - Jorge - Trinidad - Àngela - Xesco - Begonya - Paco M. - J. Rafel