diumenge, 3 de gener del 2021

Sant Mateu i el dolmen de Can Gurri

GR92
El confinament ens obliga a limitar les nostres activitats de muntanya a les zones més properes. Sense saltar-nos gaire les prohibicions, només tenim a l'abast la Serra de Marina pels voltants de Badalona. En els darrers temps ja hem recorregut gairebé tots els camins de les muntanyes badalonines però encara en queda algun centre d'interès que es mereix una visita. Avui hem fet un interessant recorregut per la Serra de Marina amb dos centres d'interès: la muntanya de Sant Mateu i el dolmen de can Gurri.
Hem sortit de la Conreria agafant el GR92 en direcció al coll dels Nou Pins. És una pista planera que en pocs minuts ens ha portat al coll. Seguint la pista hem arribat a les primeres cases de la urbanització de Font de Cera, on hem deixat la pista baixant per un caminet fins al coll del mateix nom.
Hem seguit, encara pel GR92, fins al Coll de Can Gurguí on hem deixat la pista per agafar, seguint el GR, un corriol que puja amunt en direcció a Sant Mateu. El camí va per la vessant Nord oferint-nos nous panorames. A més de les muntanyes que envolten el Vallès (Montserrat, Sant Llorenç, Montseny...) es veia el Pirineu on destacava la característica silueta del Puigmal tot nevat.
Hem arribat a Can Riera, una gran masia situada a l'atiplà que corona la muntanya de Sant Mateu, i ens hem acostat fins al cim que s'aixeca molts pocs metres sobre l'altiplà. Finalment hem arribat al cim de Sant Mateu (499 m). El cim està voltat de bosc, de manera que el panorama és mínim però hem fet volar el dron uns metres per sobre de les alzines del cim per capturar una magnífica panoràmica circular:
Sant MateuHem retornat a l'altiplà i ens hem acostat a l'ermita de Sant Mateu. Avui estava oberta i hem pogut entrar-hi. També hem admirat la magnífica alzina monumental situada just al costat.
Hem iniciat el retorn però no pel mateix camí sinó per un corriol que ens ha portat en una curta baixada fins a la pista gran per on hem retornat al Coll de Can Gurguí.
Era aviat, de manera que hem invertit uns minuts per acostar-nos a la Font de Can Gurguí i a la masia del mateix nom. Ens ha sobtat que aquesta masia, on hi havia un restaurant, ara és un hotel per a gossos.
Hem retornat a la pista gran, iniciant el retorn en direcció al coll de Font de Cera i la Conreria però encara volíem arrodonir l'itinerari visitant un altre punt singular. Hem agafat una variant, senyalitzada com a GR97-3, per acostar-nos al dolmen de Can Gurri. No ens hem hagut de desviar massa; aviat hi hem arribat. Està situat en una petita clariana del bosc i està senyalitzat.
Hem seguit per la variant del GR fins al Coll de Can Gurri, on l'hem deixat ber baixar per un camí a retrobar el camí per on havíem vingut. Després hem seguit fins al Coll dels Nou Pins i la Conreria, punt final del nostre recorregut.
Avui hem fet poques fotos perquè tot ho teníem molt vist però hem fet un petit àlbum amb les fotos de la jornada.