dijous, 21 de gener del 2021

Can Ruti - Cartoixa - Conreria - Font de l'Amigó

Montalegre
Avui hem fet una sortida de capvespre per la Serra de Marina. Una petita excursió sense cap complicació però que en època de confinament és tota una expedició. Hem planificat la sortida en horari de tarda-nit sortint a dos quarts de cinc i acabant de nit caminant amb l'ajut dels frontals.
El punt de sortida ha estat el pàrquing de l'Hospital Trias i Pujol, més conegut com a Can Ruti. Des d'allà hem iniciat l'excursió pujant al collet que està al costat del Turó de l'Home però no pel camí normal, seguint el GR92, sinó per un camí alternatiu, vorejant el Turó d'en Seriol.
Des del coll hem girat a la dreta baixant per una pista i després per un camí en direcció a la Cartoixa de Montalegre que es veia ben a prop. Hem arribat a l'entrada principal de la Cartoixa, on hi ha l'església. Hem fet quatre fotos i hem tornat enrere vorejant la llarga tanca que limita els hots del recinte monacal. A l'altra banda hem agafat un camí que puja a la Conreria però per arribar-hi hem fet una drecera per un tallafocs. Ha estat una mica complicat però curt i aviat hem trobat el camí que ens ha portat fins a la Conreria.
Ja fosquejava quan hem agafat la pista gran que passa pel davant del Seminari. Hem seguit la pista fins al Coll de la Jeia d'en Pujol. Des d'allà teníem una gran vista de Barcelona i la seva àrea metropolitana amb una infinitat de llums brillant a la foscor de la nit. També es veia a sota mateix el gran edifici de l'hospital de Can Ruti on havia d'acabar el nostre recorregut.
Hem agafat un petit camí amb fort pendent en direcció a la vall fins trobar un camí més ample que ens ha portat a la Font de l'Amigó i des d'allà, per un camí ja molt conegut, fins a Can Ruti.
Ha estat una curta passejada però ens ha permès estirar una mica les cames per trencar la inactivitat del confinament i ens ha permès recórrer alguns trams de camí que encara no coneixíem.
I aquí teniu la pel·lícula d'aquesta activitat. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog:

Les Maleses i
S. Cebrià, 2020
Les Maleses per
Can Ruti, 2020
Galzeran i
Castellruf, 2020

Joan C. - Joan G. - Lídia - J. Rafel

Pablo sanz ha dit...

El Coll de la Jeta de Pujol es un nombre muy representativo.

Nombre

Me sale número, pero es nombre"

Es el Coll de la Jeia d'en Pujol. Así lo denomina el Mapa de la Editorial Alpina. Había un error tipográfico...