dissabte, 26 de desembre del 2020

GR92: Cadaqués - Roses

GR92
Una etapa més del GR92, el camí del Mediterrani, que ens ha portat a recórrer alguns dels paratges més interessants de la Costa Brava, entre Cadaqués i Roses. El camí ressegueix en bona part del seu traçat el Camí de Ronda, passant per unes quantes cales i caletes amb moltes pujades i baixades però totes elles curtes. Avui el dia era molt fred i bufava la tramuntana però l'etapa és fàcil i l'hem fet sense cap problema.
Hem sortit de Cadaqués recorrent la platja fins agafar una pista que puja suaument. A mesura que pujàvem hem anat gaudint de bones vistes de Cadaqués y al fons hem vist també el far del Cap de Creus. Després d'una bona estona pujant per aquesta pista, fent drecera en alguns punts, hem arribat a un collet, a poc menys de 250 metres d'altitud. El collet està situat al costat del Puig d'en Manyana i és el punt més alt del recorregut d'avui.
A l'altra banda del collet hem agafat un camí de baixada que ens ha portat fins a la Cala Jóncols on hi ha un hotel i altres instal·lacions. Hem travessat la platja d'aquesta cala, avui deserta, i hem començat a pujar per l'altra banda. Amb una curta pujada hem travessat la península del Cap de Norfeu, baixant per l'altra banda fins a la planta del Calitjar.
A partir d'aquest punt, el camí ja segueix tot per la costa sense deixar el Camí de Ronda, que puja i baixa a totes les cales del seu recorregut. Hem passat per la Cala Montjoi, la Cala Rosella, la Cala Murtra i la Cala del Lledó. Quan hem arribat a la Punta de la Falconera ja hem vist el Golf de Roses amb les edificacions d'Empuriabrava al fons. També es veien al darrere les muntanyes nevades del Pirineu Oriental. Entre altres muntanyes es veien clarament el Bastiments i el Coll de la Marrana. Aviat hem arribat a l'urbanització l'Almadrava i hem seguit pel Camí de Ronda, passant per unes quantes platges. Finalment hem arribat al Port de Roses, on hem agafat el Passeig Marítim que ja no hem deixat fins al centre de Roses, on hem donat per acabada l'etapa.
Ens hem allotjat a l'hotel Montmar, situat ben a prop del centre. He deixat la motxila a l'hotel i després, amb l'autobús, he anat de tornada a Cadaqués per recuperar el cotxe. Per sopar, com que les restriccions del Covid no permeten obrir els bars i restaurants al vespre, hem encarregat un sopar "per emportar" a una pitzeria propera.