Sisena etapa del GR2, el camí de gran recorregut que va de la Jonquera a Sant Adrià de Besòs, avui entre La Coromina (Joanetes) i Rupit. Ha estat una etapa molt interessant, en la qual hem completat la travessia de la Garrotxa i hem entrat a la comarca d'Osona.
Com ja és habitual, hem tingut sort amb el temps i ha fet un magnífic dia, gairebé primaveral, amb alguns núvols però amb un ambient no massa fred.
Hem iniciat la jornada esmorzant el típic cafè amb llet i croissant en el restaurant Vertisol de Les Preses, on vam dinar al final de l'etapa anterior. Després, ens hem desplaçat amb l'autocar fins a les proximitats de la masia de La Coromina, on hem iniciat l'etapa.
El primer tram de la caminada ha estat una mica caòtic. Hem intentat seguir el track que portàvem, que coincidia amb el traçat que consta en el mapa de l'Editorial Alpina, però el camí es perdia en un camp que, a més, estava voltat per una tanca electrificada per al bestiar.
Hem rectificat, tornant gairebé al punt de partida, i hem seguit una petita carretera passant per la masia de La Coromina fins al Mas de la Vila on hem trobat un camí ben traçat però on aviat hem començat a trobar les marques del GR.
El camí puja amb fort pendent pel bosc. Més amunt, segueix per uns prats amb roures dispersos i finalment, quan el camí entra a l'obaga, per una petita fageda. A mesura que pujàvem, anàvem veient a sota nostre les extenses planes amb conreus de la vall d'en Bas. També hem vist, ben aviat, l'ermita de Sant Miquel de Castelló, enlairada dalt d'unes roques.
En el darrer tram abans de l'ermita, el camí està empedrat i acaba en una mena de passadís estret, on hem deixat momentàniament el GR per pujar a l'ermita, molt propera.
L'ermita és molt antiga, del segle XI, i té un edifici annex on hi ha un refugi de muntanya, que normalment està tancat. Al davant de l'ermita hi ha un mirador panoràmic des d'on hem pogut gaudir d'una gran vista de la Garrotxa i les muntanyes nevades del Pirineu Oriental.
Aprofitant la singularitat de l'indret, hem fet la foto de grup abans de seguir el nostre camí, que a partir d'aquest punt ja no té grans pujades.
Hem tornat al GR per reprendre el camí i poc després hem arribat a la masia de Pibernat, on comença la pista que recorre tot l'altiplà de Falgars d'en Bas. Ja per pista, hem anat planejant i travessant els petits torrents que ens recordaven velles jornades de barranquisme per la zona: la Cua d'Euga, Pibernat, Bertrans...
Hem arribat a Falgars d'en Bas, un petit nucli de població, i ens hem aturat a esmorzar. A partir d'aquí la pista està asfaltada però tan solitària com fins ara. A la sortida de Falgars, seguint la petita carretera, hem arribat a un altre punt molt singular. La carretera passa fregant la part superior del cingle formant un balcó panoràmic i vertiginós des d'on teníem una visió espectacular del Sallent de la Coromina, un salt d'aigua de gairebé 100 metres que avui era impressionant, amb un gran cabal.
Hem seguit un bon tram per la carretera fins al Coll de Pruit, on l'hem deixat prenent una petita pista per on hem anat baixant fins arribar a Pruit. Des d'aquí ja ens quedava molt poc camí, tot de baixada, per arribar a Rupit, on hem acabat l'etapa.
I, com sempre, hem acabat la jornada amb un bon dinar, aquesta vegada a la Fonda Marsal, un establiment de tota la vida ubicat en el centre de Rupit, on hem gaudit d'un bon menú de cuina tradicional catalana.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa, que ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:
ENTRADES RELACIONADES:
PARTICIPANTS:
Xesco · Àngela · Lluis C. · Manel · Ramon · Jose · Isaac · Paco · Begonya · Miquel B. · Mònica · M. José · Miquel M. · Montse A. · Carles · Cati · Jorge · Lluis G. · Agnès · Trinidad · Guille · Marta · Casilda · Maribel · Joan G. · J. Rafel
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada