diumenge, 12 de novembre del 2017

GR7: La Seu d'Urgell - Fórnols

Una nova etapa del GR7 entre la Seu d'Urgell i la petita població de Fórnols, a la Vall de la Vansa. Hem començat la jornada esmorzant el típic croissant al bar-restaurant La Ballena, on vam dinar al final de la darrera etapa. Després, l'autocar ens ha portat al punt on vam acabar l'etapa d'octubre, a l'entrada de La Seu. El nostre camí voreja tota la població sense entrar a la trama urbana de La Seu. A l'altra banda d'aquesta població hem passat un pont sobre el Segre, agafant una pista a la dreta, paral·lela al riu.
Després d'un curt trajecte per la pista hem deixat la vall i la pista prenent una altra pista més petita, a l'esquerra, que començava a enfilar-se muntanya amunt. Entre boscos hem anat guanyant alçada per una carena. De tant en tant, alguna clariana ens permetia veure La Seu molt avall i les muntanyes de l'Alt Urgell i Andorra. Hem pogut distingir la Torreta de l'Orri, el Salòria i el Monturull.
Més amunt la carena, ja sense bosc, ens ha ofert una gran panoràmica. Hem arribat al Turó de Porredon, on hem deixat la carena seguint per pistes i corriols en direcció al punt més alt del nostre recorregut d'avui, el Coll de Creus (1.435 m).
Poc més enllà del coll hem començat a veure al davant mateix el Coll de Bancs, on acaba la dura pujada d'aquesta etapa. Malgrat la poca distància, encara ens quedava superar una sifonada, ja que calia baixar fins travessar el Riu de Bona i després remuntar per l'altra banda fins al coll. Finalment hem arribat al Coll de Bancs, porta d'entrada a la Vall de la Vansa.
El darrer tram de l'etapa l'hem fet per la carretera, fins al poble de Fórnols, tot i que el GR oficial evita part de la carretera agafant un camí que segueix la carretera a una certa distància.  Ha estat una curta passejada fins al poble de Fórnols on ens esperava l'autocar. Finalment, com sempre, hem acabat la jornada amb un bon dinar al restaurat del Molí de Fórnols.

Barranc de
Culles, 2014
Fontanella, 2011
L'Espunya 2005

ASSISTENTS
Àngela, Paco G, Joan G., Elisabet, Jaume, Jose, Cristina, Manel, Ramon, Miquel M., Agnès, Lluis, Montse, Jorge, Victoria, Carles, Cati, Ana, Emilio, Inma, Isabel, Magda, J. Rafel