divendres, 22 de juliol del 2016

Tour del Cervino: Jungen - Gruben

Avui el dia ha começat plujós però no ens hem desanimat. Després d'esmorzar a l'hotel Edelweis de St. Niklaus hem anat caminant sota la pluja, protegits amb les capelines, fins a l'estació inferior del telefèric de joguina (només de 4 places) que puja a Junge. Ahir ja vam pujar caminant a Junge però després vam baixar novament a St. Niklaus per dormir a l'hotel. Avui tornem a pujar, aquesta vegada amb el telefèric, per continuar el Tour del Cervino des del punt on el vam deixar ahir. Quan hem arribat a dalt ha deixat de ploure i, encara que el dia estava molt tapat, semblava que es volia obrir. El camí puja entre prats, elevant-se sobre les quatre cases de Junge. Una forta pujada que ens porta fins al primer pas clau de l'etapa d'avui, un petit coll anomenat Troära per on superem un llom i passem a la vall de l'Embdbach que puja en direcció a l'Augstbordpass. Quan fa bon temps, aquest és un punt panoràmic però avui està tot tapat i només veiem a baix el poblet de Junge i la vall del Mattertal. El camí planeja per una zona molt pedregosa en direcció al fons de la vall, sense perdre altitud. Una pujada final ens ha portat fins a l'Augstboardapass, un coll de 2.893 metres que ens dóna entrada a la vall de Gruben. El panorama és molt extens des d'aquí, encara que avui els núvols ho tapaven gairebé tot. Des del coll només queda una plàcida baixada per un bon camí fins Gruben. Hem tingut molta sort perquè només ha plogut la darrera mitja hora, quan ja vèiem el final de l'etapa al fons de la vall en el poblet de Gruben. En aquest poble, petit i gairebé sense serveis, hi ha un clàssic hotel, el Schwarzhorn, que ofereix allotjament en habitacions o en dormitori comunitari. Ens hem allotjat a l'hotel mentre a fora plovia cada vegada més fort.

Tour Mont Blanc
Arpette, 2010
Tour Mont Blanc
Ferret, 2010
Ref.Bonatti, 2010

DESNIVELLS:  +894 m, - 1.176 m
LONGITUD: 12'86 km
DOCUMENTACIÓ:
· Tour del Mont Cervin (Muntanya, núm. 879)