dissabte, 18 de gener del 2020

GR3: Castellar de n'Hug - Campdevànol

Una llarga etapa del GR3 que hem recorregut en un dia que ha començat núvol i gris però ha acabat amb un bon sol. Tot i que l'etapa és llarga, no té dificultats especials i recorre camins i pistes sempre ben fressats. Amb aquesta etapa hem deixat enrere el Berguedà i hem entrar en el Ripollès, una nova fita en el nostre camí.
Hem arribat en autocar a Castellar de n'Hug i hem esmorzat a l'Hostal La Muntanya, on ja ens estaven esperant amb els croissants a la taula. Després hem sortit per una pista asfaltada, pujant fins enllaçar amb la carretera del Coll de la Creueta. Hem seguit un petit tram de carretera fins agafar a la dreta la pista que porta a Sant Joan de Cornudell, una ermita romànica situada sobre unes roques, al costat del camí.  Hem pres unes imatges amb el dron abans de continuar el nostre camí.
La pista acaba aquí; hem seguit per un caminet que més endavant es converteix en una pista desdibuixada que passa al costat d'una gran masia per arribar al Collet de Maians, un petit coll situat al costat de la masia del mateix nom. Des d'aquí hem pogut gaudir de grans vistes del Pedraforca. La pista es va fent més gran i passa per algunes masies fins acabar trobant-se amb la carretera que puja de Gombrèn a Montgrony.
Hem arribat al Santuari de Montgrony i hem aprofitat per fer la fotografia de grup però aviat hem vist que aquest és un lloc molt poc acollidor. Uns cartells avisen que està prohibit el pícnic en el recinte del Santuari, de manera que el vell costum dels excursionistes d'aturar-se a menjar l'entrepà al costat d'un punt singular de la seva caminada per la muntanya està aquí molt mal vist.
Hem seguit el nostre camí i aviat hem arribat al Coll de Pardinella (1.228 m), un coll poc marcat però amb un petit bosc de pins, ideal per esmorzar. Hem esmorzat en aquest indret abans de seguir el nostre camí.
Hem baixat per l'altra banda del coll i aviat hem trobar una pista que ens ha portat planejant una bona estona fins que s'ha acabat i hem agafat un caminet per pujar a la Collada de Grats (1.248 m). El camí no travessa el coll sinó que segueix pujant per la dreta per una magnífica fageda. Després, ja per pista, hem arribat a l'ermita de Sant Pere d'Auira, ermita romànica amb un absis molt ben conservat. El camí passa pel costat de l'ermita i després baixa pel bosc fins al Coll de Batalla per on passa una pista molt ample. No hem agafat la pista sinó que l'hem travessat per agafar una altra pista desdibuixada en forta pujada. Aviat, però, hem tornat a baixar seguint un camí carener que ens ha portat fins a l'ermita de Sant Cristòfol, ja a les portes de Campdevànol.
Hem passat sota un arc, travessant una de les edificacions, i ben aviat hem arribat a un carrer asfaltat i a les primeres cases de Campdevànol. Hem baixat per una urbanització fins arribar a un gran pàrquing, al costat de l'estació del tren, on ens esperava l'autocar.
Com és habitual amb aquest grup, hem acabat la jornada amb un bon dinar, avui en el restaurant Cal Carter, abans d'agafar l'autocar novament per retornar a casa.
Aquí teniu la pel·lícula de la jornada. Ha estat produïda per Graperos productions i cedida per a tots els seguidors del blog:

Torrent de

DESNIVELL: +570 m -1.222 m
RECORREGUT: 23 km
HORARI: 7h

Ramon, Carles, Ana G., Jorge, J. Antonio,  Montse, Cristina, Jose, Begonya, Paco M., Àngela, Maribel, Isabel, Joan G., Miquel M., David, Trini, Marta, Guille, Casilda, Manel, Carlos, Magda, J. Rafel