dijous, 4 de juny del 2020

Les fonts de Reixac i el Turó de la Malesa

Les fonts de Reixac
Avui hem fet un nou recorregut per la Serra de Marina, pel sector més proper a Badalona i Santa Coloma però pel vessant Nord, el que dona al Vallès. El punt de partida ha estat Sant Pere de Reixac, un petit nucli on hi ha una església i poca cosa més però que dona nom al municipi de Montcada i Reixac. L'objectiu era fer un petit recorregut per la zona, visitant dues de les fonts més importants d'aquest sector de la Serra de Marina.
Quan hem arribat a Sant Pere de Reixac no plovia però acabava de caure un xàfec i el cel estava ben tapat. La previsió era molt dolenta i hem estat a punt de deixar-ho córrer però, ja que havíem fet l'esforç de llevar-nos tan aviat per aprofitar l'horari d'esport en el confinament, hem pensat que podíem, si més no, visitar la primera font.
Hem començat a caminar per una pista però ben aviat hem agafat un corriol a l'esquerra, mig tapat per la vegetació. En pocs minuts hem arribat a la Font dels Avellaners, una font de bon cabal en una petita clariana del bosc. Com que no plovia, hem decidit seguir endavant. Hem retornat a la pista i l'hem seguit una estona fins agafar un camí més estret amb fort pendent que ens ha portat muntanya amunt fins al cim del Turó de la Malesa (464 m).
Aquest turó ja l'havíem visitat en una de les nostres sortides de confinament i té en el mateix cim les restes d'un poblat ibèric. Quan hem arribat plovia una mica i ens hem hagut de protegir. No es veia el panorama perquè estava tot tapat, de manera que no ens hem entretingut gaire en el cim. Hem iniciat el descens per l'altra banda seguint un caminet amb fort pendent fins arribar a una pista, a pocs metres de la segona font: la Font dels Caçadors.
Aquesta font és tan cabalosa com l'altra i està en una entrada al costat de la pista. Al costat hi ha una pedrera abandonada; ens hi hem acostat a mirar una mica, abans de tornar enrere per la mateixa pista, baixant en direcció al punt de partida. Hem arribat a Sant Pere de Reixac una mica remullats però satisfet per poder haver completat aquesta petita excursió pels boscos de Reixac.