dissabte, 16 de novembre del 2019

GR3: Alp - Estació de Coll de Pal

GR3: Alp - Coll de Pal
La segona etapa del nostre recorregut pel GR3, el Sender Central de Catalunya, ha estat sens dubte l'etapa reina d'aquest llarg GR que gairebé acabem de començar però que avui ens ha brindat una etapa magnífica, de gran nivell. El pas del Coll de Pal, situat a 2.100 metres, és el punt més alt de tot el GR però el camí no té cap dificultat especial, a banda de l'important desnivell que supera. Però avui les condicions eren excepcionals: una nevada primerenca caiguda fa un parell de dies va deixar la vessant nord de la muntanya, per on havíem de pujar, coberta d'una generosa capa de neu. El recorregut d'aquesta etapa coberta per la neu era tot un repte però l'hem superat sense problemes, ajudats per una climatologia favorable: un fred intens però amb un magnífic dia assolellat.
Hem esmorzat a Alp amb el tradicional croissant i hem iniciat la caminada pels carrers del poble fins agafar la carretera que va en direcció  a l'estació d'esquí de Masella. Poc després, en un marcat revolt, hem deixat la carretera prenent una petita pista en direcció a un cobert. Més endavant la pista es converteix en un corriol que puja amb fort pendent.
A poc a poc hem anat guanyant desnivell mentre el camí estava cada vegada més nevat. Els arbres del voltant encara conservaven la neu enganxada a les seves branques, oferint-nos en molts punts del recorregut una imatge nadalenca de postal.
Hem arribat al nucli central de l'estació d'esquí de Masella i l'hem travessat sense aturar-nos, pujant en direcció a les pistes d'esquí més orientals de l'estació. Hem tingut sort perquè avui l'estació d'esquí ja estava en funcionament però només estaven obertes algunes de les pistes i el nostre camí pujava en part per algunes de les pistes tancades. Ens hem aturat a esmorzat i hem seguit pujant per una àmplia pista d'esquí.
Per diverses pistes hem anat pujant fins arribar a l'estació superior del telecadira Pia Express. Des d'aquest punt el panorama era extraordinari, amb una magnífica vista del Puigmal tot nevat. Aquí acabava la pujada forta i també el recorregut per les pistes d'esquí de Masella. Hem agafat una pista en lleugera baixada fins al Coll de la Mola, on hem enllaçat amb un sistema de pistes que, tot planejant i amb petites pujades, ens han portat fins a la petita estació d'esquí del Coll de Pal.
Estava previst acabar l'etapa al mateix Coll de Pal però l'autocar no ha pogut fer la volta en el coll i ha seguit fins al final de la carretera, a poc més d'un km, on hi ha un petit pàrquing on ha pogut fer la maniobra. Hem donat per acabada l'etapa en aquest punt, deixant per a la propera etapa el curt recorregut fins al coll.
Hem baixat amb l'autocar la llarga i recargolada carretera fins a Bagà, on ja ens esperaven amb la taula parada al restaurant La Pineda, on hem gaudit d'un bon dinar de cuina tradicional catalana, que ens ha deixat ben satisfets.

Tossa

DESNIVELL: +950 m
RECORREGUT: 11'5 km
HORARI: 4 30 h

Ramon, Guille, Marta, Casilda, Albert, Cati, Carles, Núria, Emilio, Jorge, Antonio,  Montse, Cristina, Jose, Lluis, Agnès, Ana C., Luis, Mònica, Begonya, Paco M., Paco G., Àngela, Paton, Joan G., Miquel M., Magda, J. Rafel