dissabte, 16 de febrer del 2019

GR7: Arbolí - Coll de la Teixeta

Una nova etapa del GR7 per terres del Baix Camp, en un dia primaveral. Hem arribat de bon matí amb l'autocar al poble d'Arbolí, on vam acabar l'etapa anterior i on ja ens estaven esperant a l'Hostalet amb els croissants a la taula.
Després d'esmorzar hem iniciat la caminada per una pista asfaltada en suau baixada i després per un camí que, passant per un petit grup de cases anomenat Cases de l'Estanquer,  ens ha portat al Riu d'Arbolí. Hem travessat el riu, iniciant una pujada en direcció al Coll d'Alforja; un camí pel bosc amb alguns trams empedrats. Arribant al coll hem pogut gaudir, en direcció al nord, d'una gran visió de la Serra del Montsant.
Des del Coll d'Alforja hem agafat la pista de 7 km que porta a l'ermita de Puigcerver. Hem pujat per la pista amb suau pendent i, després d'una aturada tècnica per esmorzar, hem arribat a l'ermita de Puigcerver. És un lloc singular amb grans vistes sobre tot el Camp de Tarragona i fins al mar. Hem fet la foto de grup i hem gravat algunes escenes singulars amb el dron abans de continuar el nostre camí.
La part final del nostre recorregut va per un sistema de pistes construïdes fa uns anys per al manteniment d'un parc eòlic. Hem passat al costat d'alguns dels gegantins generadors eòlics i hem arribat  a una antena de comunicacions des d'on ja hem baixat directament al Coll de la Teixeta, on ens esperava l'autocar.
Ha estat una etapa relativament fàcil i curta però amb grans panorames, gaudint d'un ambient primaveral que ens ha deixat ben satisfets.
Ja amb l'autocar, hem baixat fins a Les Borges del Camp per dinar en el restaurant El Garrigó, ubicat en el poliesportiu d'aquest poble. Un magnífic dinar per recuperar forces després de la llarga caminada.
Aquí teniu el vídeo recopilatori de les cinc  etapes del GR7 entre Jorba i el Coll de la Teixeta. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog:

Grau del
Carrasclet, 2014
Un tomb pel
Montsant, 2012
VF Morera
Montsant, 2003

ASSISTENTS:

Carles, Ramon, Carlos, Jose, Cristina, Begonya, Paco M., Emilio, Jorge, Antonio, Paco G., Àngela, Joan G., Núria, Marta,  Guille, Casilda, Mercè, Mònica, Miquel B., Trini, Maribel, Montse, Magda, J. Rafel
EL MÓN VA GIRANTa l'ermita de Puigcerver hem fet una petita coreografia que, captada pel dron i complementada amb altres imatges de la jornada, ha donat com a resultat aquest vídeo: