dissabte, 2 de juny del 2018

GR7: Ermita del Grauet - Jorba

GR7: Pinós - Santuari del Grauet
Hem tornat al GR7 per fer aquesta etapa per terres de la Catalunya Central, entre el Bages i l'Anoia. Avui l'etapa ens ha sorprès molt agradablement, ja que hem pogut gaudir dels mil colors dels camps al mes de maig i de les extenses vistes panoràmiques de la Serra de Rubió.
Després d'esmorzar al Restaurant La Pala, de Sant Pere Sallavinera, l'autocar ens ha deixat a l'Ermita de la Mare de Déu del Grauet, on vam acabar la darrera etapa. Els camps de cereals que envolten l'ermita tenien un magnífic color verd amb tonalitats groguenques. Un quadre primaveral que ens ha acompanyat al llarg de tota l'etapa. Entre camps de conreu verds i daurats amb taques vermelles de roselles, hem seguit per una pista que recorre la Vall de la Maçana resseguint el torrent que dóna nom a la vall. Hem passat per La Noguera, una gran masia reconvertida en casa de colònies, i poc després hem arribat al Refugi del Mas del Tronc, un refugi de muntanya propietat de la Unió Excursionista de Catalunya (UEC).
Havíem pensat en la possibilitat d'esmorzar en el refugi però hem arribat molt aviat i hem decidit seguir una mica més abans de treure l'entrepà. El GR deixa les pistes i puja per un corriol, muntanya amunt, en direcció al llom de la Serra de Rubió. Ja es veien a dalt els generadors eòlics que també ens han acompanyat avui durant bona part del nostre trajecte.
Hem arribat al dalt de la Serra i hem agafat una bona pista que planeja per tot el llom de la muntanya resseguint la llarga filera de generadors eòlics, amb grans vistes en totes direccions. Fins i tot es veia la Muntanya de Montserrat amb la seva silueta característica.
Ens hem aturat a esmorzar i hem fet la foto de grup abans de seguir per la mateixa pista fins arribar a un ample coll, poc marcat, on hi ha una torre de comunicacions amb diverses antenes. Des d'aquest coll ja es veia la gran plana on s'assenta la ciutat d'Igualada, que es veia perfectament. També es veia l'autovia A2, on havia d'acabar l'etapa d'avui. La pista baixa per aquesta vessant de la muntanya fins a una carretera que hem seguit uns metres abans de deixar-la per prendre una pista asfaltada que ressegueix un nou sector de generadors eòlics.
Hem arribat a Rubió, un poblet de quatre cases, i hem seguit de baixada. Hem passat per Pellerols, un petit grup de cases, i més endavant hem agafat un corriol al costat d'un torrent que ens ha portat a la Font de Torredenusa. Un nou  tram de carretera i una pista fins a Traver, un altre poblet de quatre cases que hem deixat enrere arribant a la caretera de Calaf. Aquí comença el darrer tram de l'etapa, curt però una mica enrevessat, que travessa l'autovia passant per sota d'un viaducte i arriba a l'antiga carretera N-II, just en el punt on el GR7 es troba amb el Camí de Sant Jaume que vam seguir fa uns anys, i on hem donat per acabada l'etapa.
El GR7 no passa per Jorba sinó per aquest punt situat a un km del nucli urbà. Aquí ens esperava l'autocar, que en pocs minuts ens ha portat fins al restaurant La Gallega de Jorba, on hem acabat la jornada amb un bon dinar.
I aquí teniu un vídeo amb el resum de les tres darreres etapes del GR7, des de Brics fins a Jorba. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog:

GR1: La Valldan
Oden, 2016
GR1: Pallerols
La Valldan, 2016
CSJ: Can Parera
Panadella, 2013

ASSISTENTS:

Ana G., Emilio, Jose, Cristina, Jaume, Elisabet, Isabel, Joan G.Miquel M., Jorge, Núria T.,, Luis V., Ana C., Agnès, Lluís, Carles, Cati, Miquel B., Mònica, Trini, Begoña, Paco M, Carme, Ramon, Magda, J. Rafel