diumenge, 27 de maig del 2018

Canal del Cavall i Serra de les Lluernes

Serra de les Lluernes
Aquest mes de maig ha estat passat per aigua i ha deixat truncada abans d'hora la temporada d'esquí de muntanya. Per estirar les cames, avui he fet una excursió matinal a Montserrat. Com en altres ocasions, l'objectiu de la sortida, a més de fer una excursió per la zona de Montserrat, era fer diverses fotografies per al blog. A més a més, volia prendre imatges amb el dron i fer proves de pilotatge amb els paisatges montserratins, sempre tan agraïts, de fons.
He arribat ben aviat a Santa Cecília i he iniciat la caminada pel camí de l'Arrel, que forma part del GR172. El camí va resseguint la falda de la muntanya amb lleugera pujada. Al cap de mitja hora he arribat a l'inici de la Canal del Cavall. Aquesta canal, que ja havia pujat en altres ocasions, puja directament fins a un collet al peu del Cavall Bernat, l'agulla més característica de Montserrat. La canal està equipada en alguns trams amb cordes fixes i no presenta massa dificultat.
He arribat al collet al peu del Cavall. La meva intenció era fer unes filmacions al voltant d'aquesta altiva agulla captant el seu perfil espectacular... però no ha pogut ser. El vent era massa fort i no he volgut arriscar-me a patir un accident aeri.
He fet algunes fotos i he iniciat la segona part de l'excursió, la caminada per la Serra de les Lluernes. És un camí fàcil i ben traçat que m'ha portat, planejant, fons al coll de la Canal Plana. Grans vistes de tot aquest sector de la muntanya. En pocs minuts més he arribat a un segon coll, el de Sant Salvador, que dóna entrada a la regió de Sant Benet. El camí baixa per l'altra banda i al cap de poc he arribat a l'ermita de Sant Salvador. Es tracta d'una bauma que va ser condicionada, ja fa molts anys, com a habitatge. Aqui hi han viscut, a temporades, diversos ermitans que buscaven en aquest racó tan amagat un lloc de meditació i vida solitària. L'ermita està en un indret ben singular, penjada al davant de La Mòmia i amb certes comoditats; fins i tot té una petita bassa per recollir l'aigua de pluja i de les filtracions de la roca.
Després de fer quatre fotos he seguit baixant en direcció a Sant Benet fins trobar un altre dels objectius previstos: la Trumfa. És una petita agulla montserratina que vaig escalar fa temps per la via normal. L'objectiu era fer una foto de la cara per on puja aquesta via, per documentar correctament l'entrada corresponent del blog. En pocs minuts he obtingut la foto i he seguit el camí.
He arribat a l'ermita-refugi de Sant Benet, on tenia un altre objectiu previst. Havia de fer la foto de la via del Collet Esquerre de l'Agulla de Sant Benet, una altra via feta fa molts anys de la que no tenia foto en el blog. Amb una fàcil grimpada he pujat al cim de la Roca de Sant Benet (agulla 514) des d'on tenia una visió perfecta de la cara SW de l'agulla, per on puja la via.
Encara em quedava una altra foto per fer. L'Agulla del Camí és una petita roca situada a prop del camí que porta de Sant Benet a La Trinitat. Des del mateix camí he fet la foto abans d'arribar al Pla de la Trinitat, on he agafat el Camí de l'Arrel (GR172) per retornar al punt de partida a Santa Cecília.