dimecres, 3 d’agost del 1977

Aiguille de l'M (2.844 m), via NNE

Foto d'arxiu: l'Aiguille de l'M des de Chamonix, 2010 (esquerra)

L'Aiguille de l'M és una magnífica escalada, tot un clàssic del Massís del Mont Blanc. L'escalada de l'aresta N-NE és relativament curta però de certa dificultat i puja per un terreny de bona roca granítica que la fa molt atractiva. La dificultat global és de quart grau, tot i que hi ha algun pas de quart superior o cinquè.
Vam sortir al matí del càmping de Chamonix per agafar el telefèric de l'Aiguille du Midi però no fins a dalt sinó fins a l'estació intermitja del Plan de l'Aiguille. Des d'aquest punt vam fer la llarga aproximació fins al peu d el'agulla (gairebé dues hores) i vam iniciar l'escalada.
Amb passos atlètics amb molt bona roca vam anar superant la via. Portàvem una cordada de francesos al davant i al arribar a la tercera tirada es van encallar. Aquesta tirada puja per una canal-xemeneis per on cal pujar una mica amb encastament i una mica amb ramonage. Un dels francesos de la cordada que portàvem al davant va patir tant que va fer 5 "saques" abans de superar el pas.
Vam quedar impressionats per l'espectacle que ens va oferir la cordada de francesos però quan ens va tocar a nosaltres vam superar el pas sense cap problema. En realitat no era gens difícil si s'utilitzava la tècnica adequada.
Vam arribar al cim de l'Aiguille de l'M (2.844 m) i vam iniciar la baixada, que es fa desgrimpant per la vessant NE per un sistema de canals, diedres i couloirs fins retrobar l'itinerari de pujada per retornar al Plan de l'Aiguille.