dimecres, 6 de maig del 2020

Turó de Montcada

El cicle de sortides de desconfinament segueix a bon ritme. Avui l'objectiu ha estat un cim d'altitud ínfima (273 m) però amb un gran panorama. El Turó de Montcada està situat a sobre de la població del mateix nom, porta d'entrada a l'àrea metropolitana de Barcelona, i ens ofereix grans vistes sobre el Vallès i la connurbació de Barcelona. Com que només podíem caminar de 6 a 10 del matí, hem hagut de marcar un bon ritme perquè el recorregut previst era de gairebé 20 km, amb 300 metres de desnivell.
A les 6 en punt hem començat a caminar. Hem baixat a la llera del Besòs, el Parc Fluvial, i hem anat pujant a bon ritme mentre s'anava fent de dia. Ben aviat hem començat a veure altres esportistes que, com nosaltres, volien aprofitar a fons les quatre hores de llibertat. Poc abans d'arribar a l'alçada de Montcada hem travessat el pont sobre el Besòs i hem començat a recórrer els carrers de la ciutat en direcció a l'estació de tren de Montcada i Reixach - Manresa on hem enllaçat amb el GR92. Seguint les marques d'aquest GR hem sortit del casc urbà pujant per una petita pista que s'endinsa en el bosc.
Al cap d'una estona, poc abans d'arribar a la Font de la Mitja Costa, hem deixat la pista per agafar un caminet amb fort pendent en direcció al cim. Hem trobat una altra pista i més endavant hem tornat a agafar un corriol que ens ha portat en pocs minuts al cim del Turó de Montcada (273 m).
Avui el dia no era tan clar con quan vam pujar al Puig Castellar fa pocs dies però el panorama era molt extens. Des del Turó de Montcada es veu tot el Vallès i bona part de la ciutat de Barcelona, a més de Montserrat, La Mola i el Montseny. Hem fet volar una mica el dron, i hem fet una panoràmica circular:

No podíem perdre temps, de manera que ràpidament hem iniciat el retorn pel mateix camí passant per Montcada i per la riba del Besòs fins arribar a casa a les 9:55 h.
Avui no hi ha àlbum de fotos perquè n'hem fet poques però aqui sota podeu veure una petita mostra de les fotos de la jornada.