dissabte, 30 de setembre del 2017

GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4, que ve de l'altra punta del continent i acaba a Tarifa. El nostre projecte és fer només el tram català d'aquest llarg camí però afegint un sector inicial que comença a Porta, a la Cerdanya Francesa, i travessa tot Andorra fins a la frontera de La Farga de Moles.
Avui havíem d'iniciar el nostre recorregut amb una etapa de muntanya entre Porta i Grau Roig passant per la Portella Blanca d'Andorra però la previsió de mal temps ens ha portat a fer un canvi de plans. Hem fet la tercera etapa del nostre projecte, entre Les Escaldes i Aixirivall. Una etapa una mica més curta i de baixa altitud, més adequada per un dia gris i plujós.
Hem començat la caminada a prop de Les Escaldes,  a la carretera que porta a l'Estany d'Engolasters. Per un camí empedrat hem baixat fins a l'entrada de les Escaldes i, després d'un curt tram per carretera, hem agafat un camí pel bosc, paral·lel a la carretera. A poc a poc, aquest camí es va apartant de la carretera i comença una pujada, que es va fent més dreta fins arribar al Collet de la Palomera (1.704 m), el punt més alt de l'etapa.
Just en aquest punt ha començat a ploure i la puja ja ens ha acompanyat tot el camí. Hem baixat una mica fins a un segon collet, el Collet de Costasseda (1.627 m). Després hem iniciat una llarga baixada fins al poblet de Certés i més endavant pel de Llumeneres. Hem passat al costat d'una cascada i hem iniciat la darrera pujada de la jornada, per superar un petit llom, darrer obstacle de la jornada. Finalment hem baixat en direcció al poble d'Aixirivall. Abans d'arribar-hi hem acabat l'etapa, a la carretera on ens esperava l'autocar.
Ha estat una etapa relativament curta però en un dia com aquest ens ha permès gaudir d'una bona excursió pels indrets menys coneguts del Principat d'Andorra, evitant l'alta muntanya que avui era poc recomanable.
Com que avui l'etapa prevista era molt llarga, no teníem previst un dinar de restaurant però sí un berenar a base de torrades amb embotits, formatge i truita. Hem acabat berenant al restaurant Tapanyam, que ja coneixíem de quan vam passar per la Cerdanya fent el Camí dels Bons Homes.
Aquesta vegada no hi ha vídeo però sí que tenim un muntatge de fotografies que ha  estat produït per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog:

VF Roc del
Quer, 2010
GR11: Encamp-
Ordino, 1997
GR11: Esparvers
- Encamp 1997

ASSISTENTS: Àngela, Paco G, Maribel, Laura, Joan G., Natatja, Cristina, Jose, Elisabet, Jaume, Marta, Agnès, Lluis, Teresa, Montse, Ramon, Jorge, Victoria, Miquel B, Mònica, Carles, Cati, Magda, J. Rafel