dissabte, 10 de febrer del 2018

GR7: Hostal Nou - Brics

GR7: Hostal Nou del Pla - Brics
Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una etapa de transició entre les serres prepirinenques i la Catalunya Central, amb muntanyes més baixes i planes, molt humanitzades. La primera part ha estat una mica desagradable perquè bona part del recorregut era per la carretera, que a aquella hora tenia un trànsit molt intens perquè porta a l'estació d'esquí del Port del Comte.
Hem arribat a dos quarts de nou a l'aparcament de l'Hostal Nou. Tot i que la previsió del temps era molt bona,  quan hem arribat hi havia barrufa que, com segurament saben els nostres seguidors, és el fenòmen meteorològic consistent en una aparent nevada que en realitat és la caiguda de neu ventada dels cims que cau a les zones baixes. A més, la zona estava ben nevada però ja de pujada havíem vist que poc més avall ja no hi havia neu.
Amb un fred intens hem iniciat la caminada per la carretera. Hi havia molt trànsit, de manera que quan hem pogut hem sortit de la carretera per caminar pels camps de conreu al costat mateix. Fins i tot, per tal d'evitar la carretera, hem seguit un camp que començava paral·lel a la carretera però s'ha anat apartant obligat-nos a travessar un torrent embardissat per retornar a la carretera. A mesura que anàvem baixant ha anat desapareixent la neu i la barrufa i ha sortit el sol. Hem passat per Lladurs i poc després hem deixat definitivament la carretera agafant un camí a la dreta. Per pistes i camins hem baixat suaument fins a Solsona, entrant pel camí de la Font del Corb.
Hem travessat Solsona passant pels carrers cèntrics i hem sortit per l'altra banda, prenent una pista per recórrer el curt trajecte que ens separava del final de l'etapa. La pista, després convertida en caminet, ha acabat desembocant a la carretera que porta a Brics des de Solsona. Finalment hem arribat a Brics, un poblet de quatre cases on ens esperava l'autocar.
A Brics no hi ha restaurant ni bar ni res de res, de manera que ens hem hagut de desplaçar per anar a dinar. Hem anat al restaurant del Santuari de Pinós, on ens estaven esperant amb la taula parada i ens han servit un magnífic dinar.
I aquí teniu un petit vídeo, monogràfic de les quatre etapes entre La Seu Urgell i Brics. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog:

Per la Serra de
Busa, 2017
GR1: Pont de
Llinars, 2016
Torrent de
l'Urdell, 2011

ASSISTENTS:

Jose, Cristina, Agnès, Lluis, Ramon, Jorge, Carles, Cati, Joan G.,  Isabel, Marta,  Guille, Casilda, Jaume, Elisabet, Ana G., Emilio, Montse, Paco M., Miquel B., Mònica, Manel, Carme, Sandra, Miquel M., Ana C., Luis,  Maribel, Inma, Magda, J. Rafel