dimarts, 11 d’abril del 2017

La Gomera: Chipude - Vallehermoso

Chipude-Vallehermoso
En el segon dia de la nostra estada a l'illa de La Gomera hem fet una etapa del GR132, avui entre les poblacions de Chipude i Vallehermoso, travessant el Parc Nacional de Garajonay, un dels màxims atractius d'aquesta illa d'origen volcànic. Hem sortit de Chipude seguint les abundants marques del GR. La primera part de l'etapa va per zones rurals amb camps de cultiu, palmeres i figueres de moro, travessant diverses vegades la carretera. El dia era magnífic, amb un sol primaveral que omplia tot d'una llum molt càlida. Ben aviat hem vist, mar enllà, la silueta de l'illa de Hierro. Després de passar diversos poblets hem arribat a Las Hayas, porta d'entrada al Parc Nacional. A la sortida del poble hem passat per l'ermita del mateix nom i un àrea de picnic. Ben aviat hem trobat un cartell que anuciava l'inici del Parc Nacional de Garjonay. El paisatge ha canviat radicament passant de l'ambient rural típic de les Canàries al bosc subtropical de la laurisilva, el principal atractiu d'aquest indret natural. El camí va planejant per aquest paisatge singular entre el bosc humit. Hem passat per una altra àrea de picnic anomenada Creces poc abans de travessar per darrera vegada la carretera. A partir d'aquí el camí, convertit en un corriol, inicia una llarga baixada en direcció a Vallehermoso. Al cap d'una estona, un cartell ens ha anunciat el final del Parc Nacional encara que el paisatge seguia dominat per la laurisilva. A poc a poc, el bosc s'ha anat aclarint i hem anat entrant novament a l'entorn rural. Hem arribat a la presa de l'Encantadora. A partir d'aquí, una carretereta porta directament a Vallehermoso però el GR, per tal d'evitar l'asfalt, dóna la volta a l'embassament i agafa una forta pujada fins a un collet. Des d'aquest collet hem tingut una bona vista del Roque Cano, el penyal que ahir vam vorejar en el nostre recorregut des d'Agulo. Finalment, el camí baixa suaument fins a Vallehermoso, punt final de l'etapa. Igual que ahir, hem agafat un taxi que ens ha retornat al punt de partida, la població de Chipude.