dijous, 24 de juliol del 2014

Intent a la Montagne des Agneaux

Montagne del Agneaux
Ja fa dies que ens va empaitant el mal temps i avui ens ha agafat de ple. Ahir a la tarda, quan vam preguntar al guarda del refugi del Glacier Blanc quina era la previsió del temps ens va contestar que era variable. Ara que ja portem uns dies per aquesta zona comprenem perfectament el que vol dir un guarda de refugi quan diu que el temps és variable. Tenint en compte que el dia que vam fer el Roche Fauro la guardessa del refugi dels Écrins ens va dir que la previsió era d'un dia très bon, teníem motius per ser pessimistes. Mentre sopàvem al refugi ahir al vespre va començar a ploure fort. Una pluja forta i persistent, que encara durava quan vam anar a dormir. Quan va sonar el despertador, a les 2'45, ja no plovia fort però el cel estava tapat, no es veia ni una estrella, i plovisquejava. El més sensat hauria estat dexar-ho córrer però hem pensat que potser el dia s'obriria, de manera que hem iniciat l'ascensió a la Montagne des Agneux. Aquest cim és una ascensió clàssica que té una mica de tot i acaba amb una petita escalada fins al punt més alt de la muntanya, situat a 3.662 m. Amb els frontals hem anat pujat per la foscor de la nit ajudats pel GPS que, una vegada més, ens ha mostrat la seva gran utilitat. Hem anat pujant, pujant fins que, quan estàvem a uns 2.850 m, el plugim que ens havia anat acompanyant durant la pujada s'ha convertit en un xàfec. A més, les parts altes de les muntanyes es veien cobertes de boira, de manera que hem pensat que no valia la pensa seguir i hem decidit abandonar. Hem baixat pel mateix camí fins al refugi donant per acabada l'estada als Alps d'aquest estiu de 2014. S'ha anat fent de dia i en un moment donat semblava que el dia s'obriria i acabaria fent bon temps però aviat s'ha tornat a tapar i ha començat a ploure novement, una pluja que ens ha acompanyat durant tot el camí de baixada fins al punt on havíem deixat el cotxe ara fa quatre dies. Des d'allà hem iniciat el llarg retorn per carreteres i autopistes fins a casa.