He vingut al Pirineu francès amb la idea de fer una gran ascensió: el Gran Barbat. És un cim força desconegut, tot i que la seva ascensió és una magnífica ruta pirinenca per racons solitaris i feréstecs.
Avui el pla era únicament pujar fins al refugi del llac d'Ilhéou, que serà demà la base d'operacions per a l'assalt al Gran Barbat.
Després d'un llarg viatge per carretera passant pel Portalet, he arribat a Cauterets poc després del migdia. He seguit pujant fins a Campbasque, un gran aparcament situat al costat de l'estació d'esquí de Lys, des d'on surten diverses rutes de muntanya.
La pujada al refugi és relativament curta: unes dues hores de marxa amb 600 metres de desnivell. El camí ressegueix el GR10, la transpirenenca francesa, de manera que és fàcil de seguir i està senyalitzat amb les característiques marques vermelles i blanques dels GR.
La ruta passa pel davant de la Cascada d'Ilhéou, que cau d'un barranc lateral, i arriba fins al llac d'Ilhéou. Al costat mateix del llac hi ha el refugi, que avui estava envoltat de boira. És un refugi petit, però està situat en un punt estratègic, en el GR10.
Després d'un sopar vegetarià en horari francès (a les 7 de la tarda), he anat a dormir pensant en la gran jornada de muntanya que m'espera demà. Tot i la boira que ara cobria tota la muntanya, la previsió del temps anunciava per demà molt bon temps.
Aquesta vegada tampoc hi ha vídeo perquè caminant en solitari és difícil gravar vídeo sense perdre molt temps. L'àlbum de fotos inclou les dues jornades d'aquesta sortida: la pujada al refugi i l'ascensió al Gran Barbat.
ENTRADES RELACIONADES:
PARTICIPANTS:
J. Rafel, en solitari
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada