dilluns, 7 de novembre del 2016

Els Ventadors, Pins Carrassers i Punta Pericana

Santa Magdalena - Sant Antoni - Sant Bartomeu - Els Ventadors - Punta dels Pins Carrassers - Pi de la Carabasseta - Toll de l'Ou - Punta Pericana - Cova del Caterí - Grau de la Cova del Corb - Santa Magdalena

Després de dormir en el refugi d'Albarca, hem sortit amb les primeres llums del dia per uniciar una nova ruta circular per la Serra del Montsant. Hem baixat en cotxe fins al poble d'Ulldemolins i allà hem agafat una petita carretera que ens ha portat fins a l'ermita de Santa Magdalena, punt de partida de l'excursió. Hem sortir pel GR i en pocs minuts hem arribat a l'ermita de Sant Antoni. Seguint el mateix GR en baixada hem arribat al Riu Montsant, on hi ha un mirador sobre unes petites gorges. Seguint el GR riu avall hem arribat a un pont penjat. Hem deixat la riba del riu Montsant i hem pujat fins a la propera ermita de Sant Bartomeu, situada en un indret singular, voltada de cingles. Al costat de l'ermita hi ha una casa mig enrunada sota una gran bauma. Hem retornat al pont penjat i hem seguit el nostre camí. Aviat hem deixat el curs del riu i  hem iniciat una forta pujada cap a la carena dels Ventadors, on hem pujat per una cresta de roca conglomerada fins a un pas estret per on hem passat a l'altra vessant de la muntanya. El camí ressegueix la muntanya per sota d'un cingle, amb grans vistes, fins arribar al punt més alt de la muntanya, la Punta dels Pins Carrassers (1.062 m).  Hem fet una panoràmica circular:

Després de fer quatre fotos més i alguna vista aèria, hem baixat per l'altra banda de la muntanya fins arribar a un petit pla on hem enllaçat amb el GR171, just al costat d'un arbre monumental, el Pi de la Carabasseta. Seguint el GR, de baixada, hem arribat a un altre punt singular, el Toll de l'Ou, una petita gorja on el Torrent dels Pèligs forma diversos tolls. Malauradament aquest indret, que amb aigua és força interessant, avui estava gairebé sec, de manera que ens ha decebut totalment. Hem tornat enrere un petit tram per agafar un camí poc marcat que puja en direcció a la Punta Pericana. És un cim voltat per tot arreu per cingles però el camí busca els millors passos i ens porta sense dificultat al peu d'un petit mur final equipat amb una cadena i uns esglaons de ferro. Hem superat aquest pas, gens difícil, i hem arribat al cim de la Punta Pericana (1.049 m). Hem fet més vistes aèries i una panoràmica circular:

Hem baixat per l'altra banda i hem seguit un camí poc marcat que ens ha portat, passant per la Cova del Caterí, a enllaçar novamenty amb el GR171. Des d'aquí el més fàcil seria seguir el GR fins al Pi de la Carabasseta des d'on una variant del GR ens portaria fàcilment al punt de partida però encara volíem explorar nous racons del Montsant i hem optat per baixar pel Grau de la Cova del Corb. El camí surt del GR, a pocs minuts en direcció est, i baixa directament a Santa Magdalena. L'única dificultat està en els primers metres, quan cal desgrimpar un petir ressalt sense massa dificultat però una mica perdedor. Després, un camí petit però ben marcat ens ha portat sense problemes al punt de partida, a l'ermita de Santa Magdalena.
Aquí teniu la pel·lícula de la jornada. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog:

Per la Serra

ASSISTENTS: Albert - Joan G. - Lídia - Merche - Pablo - JR
DESNIVELL: +1.021 m
RECORREGUT: 18'34 km.
HORARI TOTAL: 9 h 7 min. (aturats 2h 7 min)

En esta excursión habéis estado muy cerquita de las viñas de mi amigo el viticultor.

Pues vimos algunas viñas pero pocas. Nosotros íbamos por la parte alta de la montaña.