dissabte, 20 de febrer del 2016

GR1: Pallerols - La Valldan

Pallerols, GR1
Una nova etapa, la sisena, del GR1 entre les poblacions de Pallerols i La Valldan. Un dia de sol radiant, malgrat l'ambient fred, amb uns magnífics paisatges. Hem arribat de bon matí a Pallerols, el poblet de dues cases on vam acabar l'etapa anterior. Hem esmorzat a peu dret escalfant-nos amb un raig de sol que il·luminava el camp de davant del poble. El camí comença per una pista en lleugera pujada fins al Coll de l'Arçosa (1.004 m). Per l'altra banda del coll s'inicia la baixada cap a Peramola, primer per la mateixa pista i després per un caminet per sota els cingles de Sant Marc, amb grans vistes d'Oliana i la Vall del Segre. A l'entrada de Peramola ens hem aturat en el parc de la Font del Poble, on hem esmorzat. L'ambient seguia fred però el sol començava a escalfar i l'indret, equipat amb bancs i amb un petit prat, ha estat força acollidor. Hem entrat al poble i hem fet un petit recorregut pels seus carrers. Després hem agafat diverses pistes que ens han portat entre camps de conreu en direcció a Oliana. Hem passat el poble de Tragó i poc després hem arribat al pont sobre el Segre, un llarg pont penjat apte per a vehicles. Hem aprofitat l'indret, un punt singular en el nostre recorregut, per fer la foto de grup. Poc després hem entrat a Oliana. En el projecte inicial aquesta etapa s'acabava aquí però després vam pensar que l'etapa quedava massa curta i vam decidir allargar-la una mica. Hem sortit del poble en forta pujada per diverses pistes entre granges; poc després hem superat una barrancada i per un caminet hem pujat a la carretera de la Valldan. Hem seguit gairebé un km fins trobar el camí que puja a l'ermita de Sant Just. Una bona pujada ens ha portat a l'ermita, penjada dalt de la muntanya, últim punt singular del nostre recorregut. Després de fer un parell de fotos hem completat la pujada fins arribar a una gran pista on hem deixat el GR per baixar al petit poble de la Valldan on ens esperava l'autocar. En la propera etapa caldrà refer aquest petit tram per reprendre el GR des del punt on l'hem deixat. Com sempre, hem acabat la jornada amb un bon dinar. Avui hem anat al restaurant Palau, d'Oliana, on ens han servit un magnífic menú a molt bon preu.
I aquí podeu veure un vídeo, resum de les etapes 4, 5 i 6 d'aquest GR, que ha estat produït per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog:

Serra de Sant
Honoral, 2015
Via Ferrata
Regina, 2008
Barranc del Corb
i Rumbau, 2004

Jaume ha dit...

Una altra etapa molt ben organitzada i un encert allargar-la. Mobilitzar a tota la tropa no és fàcil i com és habitual la metereologia extraordinària. Tot re bé!!!!
i pel que fa al reportatge fotogràfic.... bon nivell

Una gran jornada senderista. Grans paisatges, bon temps i una tropa molt disciplinada. I el dinar, extraordinari !