dissabte, 19 de maig del 2012

Un tomb per la Serra de Montsant

Serra del Montsant
La Morera de Montsant - Grau dels Barrots - Cova de l'Ós - La Llibreria - Pont Natural - Font de les Canaletes - Grau del Racó dels Forats - Clot del Cirer - Piló dels Senyalets - Grau de la Grallera - La Morera de Montsant

Divendres  a la tarda vam arribar en cotxe al poblet d'Albarca i vam allotjar-nos en el refugi del Centre Excursionista de Tarragona. Al matí, després d'esmorzar al refugi i d'un curt trajecte en cotxe, hem iniciat l'excursió a la Morera de Montsant. La primera part del camí, el Grau dels Barrots, ja el coneixíem; vam baixar per aquí quan vam fer la ferrata del Montsant l'any 2003. El camí s'acosta al cingle i quan sembla que no hi ha lloc per on pujar entra per una fissura on, amb l'ajut d'alguns ferros col·locats estratègicament, supera el Grau fins arribar a l'altiplà superior. El següent punt singular ha estat la cova de l'Ós, una gran bauma amb vegetació exuberant. Hem seguit per un caminet que voreja el cingle de la part Nord de la Serra pel sector anomenat La Llibreria on unes fissures verticals tallen el cingle en rocs verticals com els llibre d'una llibreria. Hem arribat al Pont Natural, una gran cova foradada que forma un pont gegantí. Hem menjat una mica abans de seguir el nostre camí. Hem passat per la font de les Canaletes, que rajava fresca i abundosa, i més endavant hem trobat la Codolla dels Forats, un petit gorg en una torrentera. Hem pujat el Grau del Racó dels Forats, molt fàcil, amb uns esglaons tallats a la roca i hem arribat a l'indret més singular de la jornada: El Clot del Cirer. Es tracta d'un racó d'un verd brillant que contrasta amb la vegetació mediterrània de la zona. Una font, un abeurador, dues nogueres monumentals i un prat verd formen un entorn realment singular. Hem menjat una mica i hem fet una micro migdiada abans d'iniciar el sector final de l'excursió. Hem passat pel pi del Cugat i hem arribat al punt més alt d'aquest sector de la serra, el Piló dels Senyalets. Des d'aquí només quedava la baixada, pel Grau de la Grallera, fins a la Morera del Montseant on hem acabat aquesta magnífica excursió que ens ha ofert una visió general d'aquesta serra.
Aquí teniu la pel·lícula de la jornada, cedida per Produccions JGB per a tots el seguidors d'aquest blog: