dijous, 6 de gener del 2005

BTT Loarre / Rasal

Ruta BTT per les serres de Loarre i Gratal
Vam començar l'any amb la sortida tradicional de Reis amb BTT. Aquell any l'itinerari triat era un circuit de tres dies per les serres de Loarre i de Gratal. Vam tenir la sort de trobar uns dies magnífics, amb molta llum i un sol brillant, malgrat que la temperatura era molt freda.
Després de dormir a una casa rural de Santa Engracia, a les 8 del matí, després d'esmorzar com cal, vam sortir en direcció a Loarre i vam agafar la carretereta que puja al castell del mateix nom. El dia era claríssim i vèiem el mar de boira que ocupava el fons de la vall de l'Ebre. Al fons destacava el Moncayo, tot nevat, alçant-se sobre el mar de núvols.
L'aire era molt fred però anàvem ben preparats i amb la moral molt alta. La petita carretera s'enfilava per la muntanya amb revolts força tancats. Vam deixar enrere el castell de Loarre i vam continuar pujant, ara per una pista entre el bosc, en direcció als colls de la serra de Gratal.
Havíem de superar el collado d'Os Pozos, el collado de Pinos i el collado de Barza per arribar a la vall de Rasal. En resum, plat mitjà i pinyó gran. Des del primer coll vam tenir una visió espectacular: el massís del Monte Perdido alçant-se sobre el Somontano.
Vam trobar el petit refugi de Paul i vam aprofitar per esmorzar. Des del darrer coll vam baixar per la pista gelada. Era cara nord i feia força fred. Com que feia baixada, en poc temps vam arribar al poble de Bentué de Rasal.
Ja gairebé fosquejava quan vam arribar al final de l'etapa, el poble de Rasal. Ens va costar molt trobar els responsables de l'apartament que havíem contractat, a Casa Palacio. Finalment ens vam instal·lar a l'apartament.
Podeu veure l'article que va escriure en Joan Guirao per a la revista Vértex sobre aquesta sortida.