diumenge, 7 de gener del 1979

Obrint via a l'Agulla dels Ossos

Agulla dels Ossos, cara sud
Foto d'arxiu: vista de l'Agulla dels Ossos. Desembre 2014

Vam iniciar l’obertura d’una nova via a l’Agulla dels Ossos. En aquesta ocasió vam obrir la primera tirada d’aquesta via, que puja per la cara sud, combinant passos d’escalada en lliure amb un sector d’escalada artificial de burí per superar un desplom.
La primera tirada era en lliure, amb una dificultat apreciable, però la vam deixar equipada amb sis burins d’assegurança, un dels quals es podia utilitzar per fer un pas en A0.
Vam tornar un altre dia amb la intenció de continuar l’obertura, però la via es va acabar d’obrir definitivament el 13 de febrer de 1980. En aquella ocasió jo no hi vaig poder anar perquè estava fent el servei militar, però tot i així el meu nom consta com a aperturista de la via, encara que mai no hi vaig tornar.

RESSENYA HISTÒRICA:
Agulla dels Ossos, ressenya històrica