diumenge, 17 de setembre del 1978

Escalada a Camarasa

Foto d'arxiu: la Bessona Gran i la central elèctrica

Una jornada d'escalada a la zona de la central elèctrica de Camarasa, on hi ha diverses agulles, a més de les parets del cingle. Aquestes agulles estan sobre la carretera que porta  a la central elèctrica de Camarasa vam fer quatre vies curtes:
L'Encantada, via Normal: la via és l'original per on van pujar els primers ascensionistes. Puja per la cara Oest. Vomença amb un pany d eparet molt fi (V), Sembla ser que els primers la van fer amb algun pas d'artificial. Superat aquesta primera placa arribem a un sistem de repises que se superen sense massa dificultat (III). Arribem a un petit replà i, enfilant-nos en uns blocs, arribem al cim (III+). Es baixa amb un ràpel d'uns 25 m.
La Bessona Gran, via Normal: és una via relativament fàcil que puja totalment en lliure. Comença per una àmplia fissura que ens porta al peu d'un petit gendarme. Deixem el gendarme  a la nostra dreta i pugem directament sense massa dificultat (III). El descens es fa amb un ràpel d'uns 20 metres per la cara on hem iniciat la pujada. Un petit tram és desplomat.
La Bessona Petita, via Normal (Xemeneia): aquesta és una via molt curiosa perquè té un primer tram en ramonage passant per una cova. La via comença a la cara sudoest; hi ha una fisura per on entrem a una cova. Sortim de la cova per dalt, per la xemeneia, fins que ens trobem a plena paret. En aquest punt podem muntar reunió. Justament en aquest punt, que és accessible pràcticament a peu, comença la via Normal, que és la continuació de la xemeneia. Comencem pujant per una canal i després en diagonal a la dreta buscant els millors passos fins al cim de l'agulla. El descens és en ràpel, entre les dues Bessones.
Aquesta va ser l'única vegada que vam practicar l'escalada a la zona de Camarasa.