diumenge, 13 de novembre del 1977

La Talaia Gran, via Cervera-Raul

Des del Monestir de Montserrat vam fer la llarga aproximació per Sant Jeroni, fins al Coll del Migdia, on comença la via Cervera-Raul a la Talaia Gran, una via llarga i fina que puja per l'aresta sud d'aquesta agulla.
La via Cervera-Raul és una de les clàssiques arestes de Montserrat. Puja per tota l'aresta sud de la Talaia amb varietat de passos però bàsicament en lliure de força dificultat. Després de dues tirades en lliure en terreny una mica descompost (IV, V) arribem a un mur vertical que cal superar en escalada artificial de burí (5 metres). Després sortim en lliure amb finura montserratina per arribar a la tercera reunió.
La quarta tirada és la més difícil. Tenim al davant un tram desplomat; flanquejem uns metres a la dreta fins que podem superar el pas en lliure difícil (V+) i seguim en lliure fins a la quarta reunió. Amb una tirada fàcil arribem al cim de l'agulla adosada a la Talaia. Després de fer reunió baixem una mica per poder passar a la paret de la Talaia, on trobem un altre pany de paret vertical que superem en artificial. Després sortim en lliure difícil; aviat minva la dificultat i arribem a la reunió des d'on ens queden dues tirades no tan difícils (IV, III) que ens permeten arribar al cim de la Talaia Superior.
És una via de gran bellesa, una de les millors que hem fet a Montserrat, amb dificultat però amb bona roca i la verticalitat justa per gaudir d'una magnífica escalada.
Des del cim baixem en ràpel per la cara oposada i després per la canal de l'est per retornar al peu de via. Després vam retornar baixant per la Canal del Migdia fins a Santa Cecília i des d'allà per la carretera fins al Monestir