divendres, 30 de juliol del 1976

Travessia dels 4000

De manera improvisada, quan acabem l'aresta dels Còsmics, pensem que podem aprofitar que estem en aquest refugi tan ben situat i fer demà l'ascensió al Mont Blanc des d'aquí. Molt de matinada, abans de les 3, ja sortim del refugi amb els grampons als peus en direcció al punt culminant dels Alps. Després de baixar una mica, iniciem l'ascensió per una pala molt dreta fins arribar al primer cim: el Mont Blanc de Tacul (4.248 m). Baixem una mica i iniciem la pujada següent, la del Mont Maudit. No fem aquest cim, malgrat que el tenim molt a mà, sinó que anem directament al coll que enllaça amb la carena que hem de seguir. La pujada al coll és difícil, amb un pendent de neu i gel molt dret on hem d'utilitzar a fons el piolet i els grampons. Seguim per la carena fins al Coll de la Brenva, ja a 4.500 metres, i finalment arribem al cim del Mont Blanc (4.807 m). Després de les fotos de rigor, que avui fem amb més tranquilitat perquè no fa tant fred com en la darrera ascensió i fa sol, iniciem el descens. Aquest és un camí ja conegut; passem pel tercer quatremil de la jornada, la Dôme de Gouter (4.304 m) i finalment arribem a l'Aiguille de Gouter (3.863 m), on hi ha el refugi i ens quedem a dormir.