dissabte, 19 de maig del 2018

GR7: Pinós - Ermita del Grauet

GR7: Pinós - Santuari del Grauet
Una nova etapa del GR7 després del parèntesi de la celebració del  desè aniversari del grup del GR. L'etapa d'avui ha estat fàcil encara que tenia 21 km de recorregut. Pocs desnivells, camins amples i pistes asfaltades entre camps de conreu i petits boscos.
Hem arribat de bon matí al restaurant del Santuari de Pinós, on ens esperaven amb l'esmorzar de forquilla preparat. Pa amb tomàquet, embotits diversos i coca del país ens han donat forces per iniciar l'etapa com cal. L'autocar ens ha portat fins al costat de Pinós, just on vam acabar l'etapa anterior. Hem iniciat el recorregut baixant per la carretera. Més endavant hem agafat una petita pista asfaltada que ens ha portat entre camps de conreu fins travessar la carretera que porta a Prades, que es veia a certa distància. Hem arribat a un punt alt, el Coll de Trilla, des d'on ja hem començat a veure el Castell de Boixadors, el punt més singular de l'etapa. El castell estava més a prop del que semblava i en pocs minuts hem arribat al Coll del Castell, al peu del mateix. Hem fet una parada per esmorzar mentre els més agosarats s'acostaven al castell a fer quatre fotos.
Hem seguit el nostre camí baixant per una pista; hem passat pel davant de la masia de la Gironella, guarnida amb centenars de flors. Més endavant hem vist una fonda trinxera per on passa la via del tren i hem arribat a l'estació de Sant Pere Sallavinera.
Des de l'estació hem agafat la carretera que porta al poble, passant per sota de l'Eix Transversal. No ens hem entretingut gens en el poble, perquè havíem de tornar-hi a dinar, sinó que l'hem travessat sortint per l'altra banda per una bona pista amb força pujada fins arribar al Coll dels Pastors, on hem enllaçat amb la carretera de Seguers. No hem entrat a aquest poble sinó que hem deixat a l'esquerra la pista d'entrada i hem seguit per la carretera, amb un tram sense asfaltar, fins agafar una petita pista a la dreta que en pocs minuts ens ha portat al punt final de l'etapa, l'ermita del Grauet, on ens esperava l'autocar.
A l'ermita hem fet la foto de grup i després, en autocar, hem retornat a Sant Pere Sallavinera, on ens esperaven a dinar al restaurant La Pala.

GR1: La
Valldan, 2016
GR1:
Pallerols, 2016
Benavent, 2015

ASSISTENTS:

Ana G., Àngela, Paco G., Jose, Cristina, Jaume, Elisabet, Isabel, Joan G.Miquel M., Montse, Jorge,  Maribel, Núria T., Marta, Luis, Ana C., Tere, Magda, J. Rafel