diumenge, 11 de juliol del 2010

Ascensió a la Pica d'Estats (3.143 m)

Pica d'Estats
A les sis del matí ens hem posat en moviment en el refugi de l'Estany de Pinet. Després d'un esmorzar més testimonial que nutritiu, ens hem posat en marxa en direcció al nostre objectiu d'avui, la Pica d'Estats. Ben aviat hem trobat la primera congesta de neu; hi ha hagut un moment de dubte i hem pensat en posar-nos els grampons però hem comprovat que hi havia una traça molt ben marcada, de manera que hem passat a peu, amb compte però sense problemes. Més endavant hem trobat una pala una mica més dreta i ens hem posat el grampons per superar l'obstacle. Les pràctiques que vam fer ahir han donat el seu fruit, i en pocs minuts tota la colla estava calçada amb els grampons. A poc a poc hem anat superant el desnivell fins arribar a un replanet des d'on es veia per primera vegada la Pica i ens hem aturat a esmorzar. Després, per una coma nevada però amb poc pendent, hem arribat fins al collet que separa la Pica del Pic Verdaguer. Amb un darrer esforç hem superat la petita cresta final i ens hem plantat al cim de la Pica d'Estats (3.143 m). Hem fet la panoràmica circular i les fotos de cim; també hem celebrat l'èxit de l'ascensió bevent-nos una ampolla de cava de dos litres, que hem portat fins aquí per celebrar l'edeveniment. Ja de baixada, alguns hem aprofitat l'ocasió per enfilar-nos, en pocs minuts, fins al Pic Verdaguer (3.133 m). Nova panoràmica circular, nova foto de cim i novament en marxa de baixada. La neu ara estava més tova, de manera que hem baixat les pales amb les tècniques més diverses però sense necessitat de grampons. Al refugi ens esperava un plat combinat que ens ha tret una mica la gana, encara que no passarà a la història de la gastronomia. Després hem iniciat la llarga baixada fins a l'aparcament de l'Artiga, punt final de l'excursió. Pel camí ens ha agafat un xàfec i ens hem remullat una mica però hem arribat al final sense més incidents.
Aquí teniu el vídeo de la sortida (versió reduïda), cedida per Mountain Films per a tots els seguidors d'aquest blog.

També tenim aquí les panoràmiques circulars: