
TÍTOL: Pirineos, 1000 ascensiones
ISBN: 978-84-8331-097-7.AUTOR: Miguel Angulo Bernard
EDITORIAL: Elkar
ANY D'EDICIÓ: 1998-99 (anys diversos segons els volums; diverses reedicions)
COMENTARI: Aquesta cuidada col·lecció en sis volums reuneix una gran quantitat de propostes per recórrer, conèixer i gaudir del massís pirinenc. Ordenada per sectors -des d’Hendaya i el Somport fins al Cap de Creus-, l’obra ofereix rutes clàssiques i vies normals, combinades amb variants i escalades fàcils, aptes per a muntanyencs amb experiència bàsica. Cada volum agrupa itineraris pràctics: accés, descripció pas a pas, cotes orientatives i informació útil per planificar sortides d’un dia o travessies més ambicioses.
El valor d’aquesta sèrie està en el seu enfocament pràctic i l’abast geogràfic: combina cims emblemàtics amb ascensions menys freqüentades i situa cada recorregut en el seu context (refugis, passos destacats, accessos). L’estructura acurada de les fitxes -itinerari, dificultat, desnivell i temps orientatiu- la converteix en una eina de consulta excel·lent tant per a senderistes com per a qui busca ascensions “clàssiques”.
Un aspecte a destacar és que a causa de la procedència geogràfica de l'autor, hi ha més densitat d'ascensions en el Pirineu més occidental.
Aquesta obra s'ha re-editat en diverses ocasions i algun volum està traduït al català.
ITINERARIS REALITZATS: Tot i que a l'obra apareixen 1000 ascensions, aquestes corresponen a un nombre menor de cims perquè en molts casos hi ha diversos itinerraris per un mateix cim. Aquí detallem aquests cims amb les ascensions que apareixen ressenyades en el Blog de Muntanya:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada