En aquest capítol es presenta una anàlisi detallada de les principals mètriques que defineixen el rendiment i el creixement del canal de YouTube del Blog de Muntanya. Aquestes variables proporcionen una visió global sobre el comportament de l’audiència i el grau d’efectivitat dels continguts publicats.
Les mètriques seleccionades inclouen dades clau com el nombre de subscriptors, les visualitzacions i el temps de visualització, a més d'altres indicadors essencials com les impressions, el percentatge de clics (CTR) i el percentatge de visualització. Cada una d’aquestes variables aporta informació específica que permet comprendre diferents aspectes del canal i s’acompanya de gràfics i explicacions per facilitar-ne la comprensió.
Subscriptors totals:
El nombre total de suscriptors és una variable clau per entendre el creixement del canal de YouTube al llarg del temps. En el gràfic adjunt mostrem l'evolució del nombre de subscriptors del canal des de 2012.
Tal com es mostra en el gràfic, el canal ha experimentat un augment significatiu en els darrers anys, especialment a partir del 2020, on s’observa una acceleració notable en el ritme de creixement.
Aquest increment reflecteix l’interès creixent per part de l’audiència i indica que els continguts publicats s'ajusten a les expectatives dels espectadors.
Impressions:
Aquesta variable recull les dades corresponents al nombre de vegades que, com a resultat d'una cerca a Internet o com a suggeriment del propi YouTube a altres usuaris, s'ha presentat en pantalla algun dels vídeos del canal. Les impressions representen l’abast potencial del contingut i són una mètrica clau per entendre com de visible és el canal dins la plataforma.
Cal tenir en compte que el nombre d’impressions és molt més gran que altres variables, com la de visualitzacions, perquè només una petita part dels usuaris que veuen els vídeos com a suggeriment o resultat d’una cerca acaben fent clic per veure'ls.
El percentatge de clics, també conegut com a CTR (Click-Through Rate), és una variable que mesura la proporció d’impressions que es converteixen en clics. Aquesta mètrica és clau per entendre fins a quin punt el contingut del canal resulta atractiu per als usuaris quan els vídeos es mostren com a suggeriments o resultats de cerca.
Un percentatge de clics alt indica que les miniatures, títols i descripcions dels vídeos són efectius per captar l’atenció dels usuaris, mentre que un CTR baix pot suggerir la necessitat de millorar aquests elements visuals i descriptius.
Tal com reflecteixen altres variables del canal, és important considerar el CTR en el context de les impressions totals. Encara que un vídeo tingui un percentatge de clics moderat, un nombre molt alt d’impressions pot traduir-se en un volum significatiu de visualitzacions.
La variable de visualitzacions reflecteix el nombre total de vegades que algun vídeo del canal ha estat reproduït, independentment de si s’ha completat o interromput abans d’acabar. Aquesta mètrica és una de les més rellevants per mesurar l’abast i l’impacte del contingut publicat, ja que indica quants usuaris han decidit interactuar amb els vídeos.
Les visualitzacions són el resultat directe de la combinació de dues variables clau: el nombre d’impressions i el percentatge de clics (CTR). Quan un vídeo es mostra com a resultat d’una cerca o suggeriment, només una part dels usuaris que veuen la miniatura fan clic per veure’l, generant una visualització.
La variable d’hores de visualització mesura el temps total que els espectadors han dedicat a veure els vídeos del canal, expressat en hores. Aquesta mètrica és important per avaluar el compromís de l’audiència i determinar l’eficàcia del contingut a l’hora de mantenir l’interès dels espectadors.
A diferència del nombre de visualitzacions, les hores de visualització proporcionen una visió més qualitativa, ja que reflecteixen no només quantes vegades s’ha vist un vídeo, sinó també durant quant de temps.
Percentatge de visualització:
El % de visualització és una mètrica que mesura la proporció del vídeo que els espectadors han vist de mitjana. Aquesta variable és fonamental per entendre el nivell de compromís de l’audiència amb els vídeos del canal i per identificar fins a quin punt el contingut aconsegueix mantenir l’atenció dels espectadors.
Un percentatge de visualització alt indica que el contingut és rellevant i atractiu per a l’audiència, mentre que un percentatge baix pot suggerir que hi ha aspectes a millorar, com pot ser l’inici del vídeo (per captar l’interès des del primer moment). També pot ser determinant la qualitat o estructura del contingut i la durada del vídeo en relació amb l’interès dels espectadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada