divendres, 15 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Montellà - Riu de Cerdanya

Itinerari en BTT de Montellà a Riu de Cerdanya passant per Santa Eugènia de Nerellà, Pi i Bor
Foto d’arxiu: borda de Sant Bartomeu, Montellà

Montellà – Santa Eugènia de Nerellà – Pi – Bor – Riu de Cerdanya

Itinerari número 15 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer un itinerari curt i fàcil, amb un desnivell positiu de 270 m i una baixada de 250 m.
Des de Montellà, una pista ens va portar, fent alguna sifonada, fins a Santa Eugènia de Nerellà. Des d’aquí vam anar per carretera fins a Pi. Des d’aquest poble fins a Bor, vam seguir un entramat de pistes pel mig dels camps. Finalment, una carretera veïnal ens va portar fins a Riu de Cerdanya, punt final de la ruta.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dijous, 14 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Estana - Prat d'Aguiló

Itinerari en BTT de Montellà al refugi del Prat d’Aguiló
Foto d’arxiu: Refugi del Prat d’Aguiló, agost de 2003

Montellà – Prat d’Aguiló

Itinerari número 14 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer una llarga pujada per la pista que, des de Montellà, porta al refugi del Prat d’Aguiló. Va caure una petita nevada i pels voltants del refugi hi havia una fina capa de neu, com una enfarinada, que ens va permetre fer algunes fotos singulars.
Eren només 14 km però amb un desnivell de 880 metres, que vam fer de pujada i de baixada. La pista tenia trams pedregosos i amb fort pendent, de manera que vam haver de treballar força per arribar al Prat d’Aguiló.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dimecres, 13 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Estana - Martinet

Itinerari en BTT d’Estana a Martinet passant per Béixec
Foto d’arxiu: Estana, juny de 2013

Estana – Béixec – Martinet

Itinerari número 13 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. La ruta anava d’Estana a Martinet, gairebé tota de baixada. En realitat, aquesta etapa era una escapatòria de l’itinerari 4, que evitava allargar-lo passant per Bastanist.
La baixada començava per la carretera d’Estana fins a la segona corba, on deixàvem l’asfalt per agafar una pista que planejava i baixava suaument fins al poblet de Béixec. A partir d’aquí preníem una altra pista, en més bon estat, que ens portava fins a una collada. Poc després agafàvem una pista més petita que arribava fins a la piscifactoria, on enllaçàvem amb la carretera asfaltada que baixa d’Estana.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dimarts, 12 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Querforadat - Martinet

Itinerari en BTT de Querforadat a Martinet seguint el riu Quer i el riu Segre
Foto d’arxiu: camí de la Tossa Plana, juny de 2013

Querforadat – Martinet

Itinerari número 12 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Es tracta d’una etapa relativament fàcil, amb només 16,5 km de recorregut i un desnivell negatiu de 510 metres.
L’itinerari té dues parts ben diferenciades. En la primera baixem per una pista que ressegueix el riu Quer fins a la carretera de Puigcerdà. La segona part fa un recorregut planer seguint el riu Segre aigües amunt, pel seu marge esquerre, el contrari del traçat que segueix la carretera.
És un recorregut curiós, ja que passa pel costat de diversos búnquers abandonats. Posteriorment a la nostra visita, aquest tram ha estat condicionat per a ús turístic, i actualment s’hi fa un itinerari arqueològic amb visita als antics búnquers.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dilluns, 11 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Prat Miró - Martinet

Itinerari en BTT de Prat Miró a Martinet passant per Arànser, Músser i el balneari de Senillers
Foto d’arxiu: balneari de Senillers, juny de 2013

Prat Miró – Arànser – Músser – Senillers – Martinet

Itinerari número 11 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Es tracta d’una variant de l’itinerari 3, que comença al refugi de Prat Miró i baixa directament fins a Martinet. És un recorregut de 18 km, tot de baixada, amb un desnivell negatiu de 1.030 metres.
Durant la baixada vam passar pels pobles d’Arànser i Músser. Un altre punt característic d’aquest itinerari és el balneari de Senillers. Quan vam fer aquesta excursió, l’any 1993, el balneari estava tancat i en estat de ruïna. Actualment l’edifici ha estat rehabilitat i el balneari ha tornat a funcionar com a hotel de categoria.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


diumenge, 10 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Cabana dels Esparvers

Itinerari a peu des de les cases de la Llosa fins a la cabana dels Esparvers
Foto d’arxiu: cabana dels Esparvers, agost de 2005

Cases de la Llosa – Cabana dels Esparvers

Itinerari número 10 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer una etapa més excursionista que ciclista, que pujava pel camí que, des de les cases de la Llosa, porta fins a la cabana dels Esparvers. En total són només 7 km de recorregut, amb un desnivell positiu de 465 metres.
La vall de la Llosa és, potser, una de les valls d’aspecte més alpí de la Cerdanya; des de Viliella se’n pot observar clarament el perfil en forma d’U, característic de l’erosió glacial. Als dos costats del riu s’aixequen abruptament els vessants, que s’enlairen més de mil metres per sobre del fons de la vall. Els cims que l’envolten, en particular la Tossa Plana de Lles, la Muga i el Calm Colomer, s’acosten als 3.000 metres.
L’itinerari pujava per una pista en no gaire bon estat des de les cases de la Llosa; la pista resseguia la vall guanyant alçada amb alguns revolts fins al pla de Xuixirà de Dalt, on s’acabava després de gairebé 6 km. El tram final el vam fer a peu; és poc menys d’un quilòmetre, però amb algun tram de forta pujada.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dissabte, 9 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Meranges - Gréixer

Itinerari en BTT entre Meranges, Grèixer i l’enllaç de la carretera de Guils
Foto d’arxiu: entre Meranges i Guils, febrer de 2015

Itinerari número 9 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer una altra etapa de transició, curta i fàcil. En total vam recórrer poc més de 5 km, amb un desnivell positiu molt petit, de només 70 metres, i una mica més de desnivell negatiu, uns 250 metres.
L’itinerari segueix una pista que baixa a mitja alçada sobre la riba esquerra del riu Duran i, més endavant, pel llom d’una carena poc marcada, fins arribar al poble de Grèixer. Finalment, ja per la carretera asfaltada, vam baixar fins a l’enllaç amb la carretera de Meranges, molt a prop de Ger.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


divendres, 8 de gener del 1993

BTT Cerdanya: La Fontanera - Ger

Itinerari en BTT des de la Fontanera fins a Ger passant pel refugi de Cabanelles
Foto d’arxiu: sota el refugi de Cabanelles, febrer de 2015

Itinerari número 8 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer el recorregut des de la Fontanera fins a Ger, en una etapa d’enllaç, totalment de baixada, amb un desnivell negatiu de 761 metres.
Vam sortir de la Fontanera, on hi ha una petita estació d’esquí de fons, i vam començar a baixar per una bona pista. Al cap de poc vam passar pel refugi de Cabanelles. En una bifurcació vam seguir per la pista de la dreta, en pitjor estat, que baixa carenant en direcció a la plana de la Cerdanya.
Més avall, ja amb el poble de Ger a la vista, vam trobar pistes en millor estat que ens van portar ràpidament al final de l’itinerari. Tot plegat no ens va ocupar més d’una hora.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dijous, 7 de gener del 1993

BTT Cerdanya: La plana de la Cerdanya

Itinerari en BTT per la plana de la Cerdanya entre Riu de Cerdanya i Ventajola
Foto d’arxiu: la Cerdanya, pujant al Monturull, gener de 2014

Riu de Cerdanya · Urús · Sanavastre · Ventajola · Mas del Soler

Itinerari número 7 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer el recorregut des de Riu de Cerdanya fins a l’inici de la carretera de Guils, passant per Urús i Ventajola. Va ser una etapa curta i planera, de només 17,8 km, amb un desnivell molt reduït: 160 metres de pujada i 200 metres de baixada. L’itinerari va recórrer els pobles de la plana per pistes i camins planers i va acabar a l’inici de la carretera de Guils, al costat del Mas del Soler.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dimarts, 5 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Montellà - Pi

Itinerari en BTT de Montellà a Pi per la vall de Ridolaina
Foto d’arxiu: camí dels Collets del Cadí, juny de 2013

Montellà · vall de Ridolaina · Nas · Pi

Itinerari número 5 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer el recorregut de Montellà a Pi passant per la vall de Ridolaina i Nas. En total van ser 24,5 km de recorregut, amb 500 metres de desnivell positiu i 570 metres de desnivell negatiu.
Va ser un itinerari relativament curt, pujant des de Montellà per la riba esquerra de la vall de Ridolaina fins a passar el torrent, a uns 1.600 m d’altitud, baixant després per l’altra riba. Vam passar pel refugi forestal del Clot de la Mata, vam arribar al poblet de Nas i, des d’allà, ja molt fàcilment, fins a Pi, on va acabar l’etapa.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


diumenge, 3 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Cap de Rec - Banys

Itinerari en BTT del Cap de Rec als Banys de Sant Vicenç
Foto d’arxiu: esquí de muntanya a Prat Miró, març de 2011

Cap de Rec · refugi de Prat Miró · coll de la Font d’Aristot · vall de Bescaran · Castellnou de Carcolze · els Banys de Sant Vicenç

Itinerari número 3 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer el recorregut del Cap de Rec als Banys de Sant Vicenç passant per Castellnou de Carcolze. En total van ser 38 km de recorregut, amb 420 metres de desnivell positiu i 1.590 metres de desnivell negatiu.
En aquesta ruta va predominar la baixada, ja que vam sortir de molt amunt. Vam començar amb algunes pujades per la pista que ens va portar al refugi de Prat Miró. Encara vam pujar una mica més, fins al coll de la Font d’Aristot (2.200 m). A partir d’aquí vam iniciar la baixada per la vall de Bescaran, passant pel petit poble de Castellnou de Carcolze, fins a arribar als Banys de Sant Vicenç.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


dissabte, 2 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Éller - Cap de Rec

Itinerari en BTT d’Éller al Cap de Rec
Foto d’arxiu: refugi del Cap de Rec, 2005

Éller · Ordèn · Talltendre · la Bastida · Viliella · Cap de Rec

Itinerari número 2 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer el recorregut d’Éller al Cap de Rec passant per la Bastida i Viliella. En total van ser 26 km de recorregut, amb 990 metres de desnivell positiu i 430 metres de desnivell negatiu.
L’itinerari, amb moltes pujades i baixades, va seguir diverses pistes traçades al vessant sud de la muntanya, enllaçant els diversos poblets penjats sobre la vall del Segre. Des de l’últim poble, Viliella, la ruta pujava per la pista d’accés al Cap de Rec fins a aquest refugi.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.


divendres, 1 de gener del 1993

BTT Cerdanya: Guils - Éller

Itinerari en BTT de Guils de Cerdanya a Éller
Foto d’arxiu: Éller, febrer de 2015

Guils de Cerdanya · Meranges · Éller

Itinerari número 1 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Vam fer el recorregut de Guils de Cerdanya a Éller passant per Meranges. En total van ser 27 km de recorregut i 850 metres de desnivell positiu. El recorregut va començar per una pista molt bona que puja al llarg de set quilòmetres i mig fins al pla de la Fontanera; després vam arribar al refugi de la Freixa. Poc després va començar una baixada força pronunciada per una pista en direcció a Meranges, on vam arribar per carretera asfaltada. Finalment només ens van quedar quatre quilòmetres per arribar, per una pista una mica més estreta, fins al poble d’Éller.
Nota: la data de l’entrada del blog és aproximada. La sortida és de l’any 1993, però no en consta la data exacta.