Foto d’arxiu: refugi dels Cortals d’Ingla. Gener de 2015
Pi · Camí de la Roca Foradada · Vall de l’Ingla · Riu de Cerdanya
Itinerari número 6 del llibre Itineraris en BTT per la Cerdanya. Va ser un recorregut de Pi a Riu de Cerdanya (abans Riu de Pendís), passant per la Roca Foradada. Vam fer 33,7 km de recorregut, amb 1.050 metres de desnivell positiu i 950 metres de desnivell de baixada.
Sortint de Pi, vam pujar per una pista per la vall del riu de Pi fins a un refugi forestal. Vam travessar el riu i vam pujar fins al peu de la Roca Foradada, on començava el sector més singular de l’etapa. En aquest punt vam haver de baixar de la bicicleta i seguir a peu, arrossegant-la un parell de quilòmetres per un camí que passa per sota de la Roca Foradada i travessa una tartera, camps i prats fins a trobar una pista molt bona que ens va portar al Coll Baixer.
Aquest sector de l’itinerari està molt ben detallat en el llibre, on hi ha un
mapa de detall
.
Després el recorregut ja va ser fàcil: vam enllaçar amb la pista del Coll de Pendís, vam passar pel refugi dels Cortals d’Ingla i vam baixar fins al poble de Riu, on va acabar aquest itinerari.