diumenge, 27 de juny del 1982

Ascensió al Montcalm (3.077 m)

Montcalm des dels estanys d’Estats i el Port de Sotllo
Des del campament que havíem muntat al costat dels estanys d’Estats, vam pujar al Port de Sotllo i des d’allà al Montcalm, el darrer tresmil que ens faltava a la zona de la Pica d’Estats. L’ascensió va ser fàcil encara que hi havia unes quantes congestes de neu. Ja de baixada, vam recollir la tenda de campanya i vam baixar fins al refugi de Vallferrera, al costat del qual teníem el cotxe.

Montcalm des dels estanys d’Estats i el Port de Sotllo
Montcalm des dels estanys d’Estats i el Port de Sotllo
Montcalm des dels estanys d’Estats i el Port de Sotllo
Montcalm des dels estanys d’Estats i el Port de Sotllo

dissabte, 26 de juny del 1982

Acampada als llacs d'Estats

Llacs d’Estats i Port de Sotllo camí del Montcalm
Foto d’arxiu: Port de Sotllo, agost 1990

Amb l’objectiu de pujar el Montcalm, vam anar a acampar als llacs d’Estats, al peu del Port de Sotllo, pas natural que ens havia de portar l’endemà al peu del Montcalm. Vam pujar des d’Àreu fins ben a prop del refugi de Vallferrera. Vam passar pel davant del refugi i vam iniciar la pujada pel camí normal de la Pica d’Estats. El camí pujava per un llom fent llaçades i acabava baixant a la vall de Sotllo. Vam passar pel llac de Sotllo i, més amunt, vam arribar a l’Estany d’Estats. Vam plantar la tenda en un prat al costat del llac tot esperant que l’endemà fes bon temps per pujar al cim.

diumenge, 13 de juny del 1982

Pedraforca: Intent a la Civis-Genís

Via Civis Genís al Cabirols, Pedraforca
Foto d’arxiu: cresta dels Cabirols, agost 2019

Vam fer escalada al Pedraforca: vam intentar la via Civis Genís al Cabirols, però vam abandonar a la primera reunió. Les cròniques de l’època no detallaven els motius pels quals vam abandonar.