divendres, 9 d’agost del 2013

Sant Joan - Morna - Forn des Saig

Forn des Saig
Avui hem fet una excursió una mica més llarga, de quatre hores i mitja, per la Serra de Morna, que es va cremar parcialment fa un parell d'anys. És la ruta núm 8 de la guia Ibiza, rutas de senderismo. Hem sortit del poble de Sant Joan de Llebritja per un camí entre camps fins creuar la carretera que porta a Cala Sant Vicens. Allà, després d'uns moments de desconcert, hem comprovat que el gràfic que acompanya la descripció de l'itinerari a la guia és incorrecte, ja que marca les fletxes en sentit contrari de la descripció. Hem seguit l'itinerari d'acord amb la descripció, pujant per una pista ampla que ben aviat ens ha oferit grans vistes. Hem arribat a una cruïlla, gairebé a dalt de tot; un camí a la dreta ens porta fins al cim del Puig de Sa Torreta, un dels punts més alts de l'illa, amb 412 metres d'altitud i un vèrtex geodèsic que el mapa oficial anomena Furnàs. Ens hem desviat uns minuts de la nostra ruta per pujar aquest cim, un magnífic mirador d'Eivissa, especialment de la seva part nord. Des del cim es veia tot Eivissa i les illes i illots del voltant com Tagomago i Formentera. Ens ha impressionat molt veure que en totes direccions hi havia mar; des de cap altre lloc havíem tingut una visió tan clara de la insularitat. Hem fet una panoràmica circular:

Hem reculat una mica per retrobar el camí, que baixa en direcció sud, primer pel bosc i després entre camps de conreu fins gairebé la carretera de Sant Carles. Poc abans d'arribar-hi hem deixat la pista principal travessant per un altre camí fins trobar el camí des Forn des Saig, una pista que puja en direcció nord per retornar-nos al punt de partida. Hem passat pel Forn des Saig, una petita construcció de pedra amb aspecte de pou i, entre boscos i casetes disperses, hem arribat al punt on havíem creuat la carretera aquest matí des d'on, desfent la primera part del camí, hem retornat al punt de partida de Sant Joan de Llabritja.