divendres, 12 d’agost del 2005

GR10 etapa 13: Etsaut - Gabas

Etsaut - Hourquette de Larry - col d'Ayous - lac Gentau - Gabas

Comencem la segona temporada del GR10. El dia abans, després de dinar, sortim de casa i anem a dormir a Candanchú, a l'apartament que ens han deixat els nostres amics del viatge a Grècia. De bon matí passem el Somport i deixem el cotxe al poble de Etsaut. Esmorzem a un hotel, a on per 5€ ens donen el desayuno continental en règim de buffet lliure; cal agafar forces perquè la jornada és llarga. Després d'atipar-nos, comencem a caminar en direcció al Chemin de la Mâture, un curiós camí tallat a la roca que servia en temps històrics per baixar a la vall els troncs dels grans boscos que hi ha per aquesta zona. Comencem a caminar poc després de les 8 del matí i a dos quarts de tres arribem al coll, després de superar més de 1.500 m de desnivell. De baixada passem pel davant del refugi del CAF situat al costat del lac Gentau, possible final d'etapa. Preguntem i ens diuen que tenen lloc per quedar-nos a dormir, però estem forts i decidim seguir fins a Gabas, a on arribem a les 7 de la tarda