dimarts, 10 de juliol del 1973

Ull de Ter - Planoles

Foto d'arxiu: Coll de la Marrana des del Gra de Fajol

Ens llevem a les 5 del matí, esmorzem al refugi i sortim d'Ull de Ter ales 5'40 per iniciar una llarga travessia. L'itinerari és: Ull de Ter - Coll de la Marrana - Coll de Tirapits - Noucreus - Noufonts - Pic d'Eina (2.794 m) - Coll de Finestrelles - Puigmal (2.913 m) - Pas dels Lladres - Dòrria - Planoles. Esmorzem a la cabana de Tirapits i arribem ben aviat al coll de Noucreus. Voregem el pic de Noufonts i pugem al pic d'Eina. Voregem també el pic del Segre i pugem al cim del Puigmal on hi ha un llibre de signatures i hi signem. Després seguim per la carena fins al pas dels Lladres on fem un piscolabis abans d'iniciar una llarga baixada fins al poblet de Dòrria on mengem una mica abans de baixar a Planoles. Ens instal·lem a la Fonda Pirenaica, ens dutxem i sortim a fer una volta pel poble i a comprar alguna cosa. Sopem també a la fonda: sopa, truita de patates, hamburguesa i iogurt. L'endemà volíem seguir pel coll de les Fontetes cap al Puigllançada però al matí sortim en direcció a Nevà però només arribem fins al pont, ja que en Víctor té els peus llagats i no pot caminar. Agafem el tren de les 9'41 i tornem cap a casa.