dimarts, 2 d’abril del 1996

GR11 etapa 3: Vilamaniscle-Mas Corbera

GR 11: Vilamaniscle a Mas Corbera
Vilamaniscle – Sant Quirze de Colera – Mas Corbera

Després de dormir a Vilajuïga vam recuperar el cotxe i vam tornar a Vilamaniscle per retrobar el nostre camí. Aquí el GR 11 comença a endinsar-se en el massís de l’Albera i vam començar a trobar muntanyes. Això ja era el Pirineu!
Vam passar pel monestir de Sant Quirze de Colera, una autèntica joia del romànic. Les cames ja començaven a notar l’esforç acumulat de les tres etapes.
A més, la tramuntana característica d’aquestes terres de l’Alt Empordà ens despentinava contínuament. En aquesta etapa no hi havia hotel ni fonda, de manera que vam plantar la tenda de campanya a prop del Mas Corbera, sota una alzina surera.
Durant la nit, la tramuntana va bufar sense parar contra la nostra tenda, que va aguantar com va poder el temporal.


dilluns, 1 d’abril del 1996

GR11 etapa 2: P.de la Selva - Vilamaniscle

GR 11: El Port de la Selva a Vilamaniscle
El Port de la Selva - Sant Pere de Rodes - Llançà - Sant Silvestre de la Valleta - Vilamaniscle

Vam sortir del Port de la Selva i vam emprendre la forta pujada fins a Sant Pere de Rodes. Quan vam arribar-hi van caure quatre gotes però no va passar d’aquí. Vam menjar una mica al costat de la font del monestir i vam baixar a Llançà.
Després, per un camí més planer, vam anar fins a Vilamaniscle. Vilamaniscle, en aquesta època de l’any, era un poble fantasma. No hi havia cap hotel ni pensió ni fonda on dormir. Ni tan sols hi havia un bar obert!
Vam fer auto-stop i vam aconseguir arribar a Vilajuïga, on hi havia un magnífic hotel on vam sopar i vam dormir. L’endemà, un taxi ens va retornar a Vilamaniscle per començar la tercera etapa.