LLIBRE D'ESTIL


Autors:
La gran majoria de fotos del blog són meves però també hi ha fotos d'altres companys; particularment hi ha diversos àlbums confeccionats amb diapositives històriques de l'arxiu d'en Joan Guirao. No hi ha imatges trobades a Internet o d'altres fonts, amb l'única excepció d'algunes ressenyes d'escalada que, en part, són escanejades de les guies d'escalada o bé trobades a la xarxa. Tampoc són de producció pròpia les "topos" d'alguna cova que apreix en el blog. Actualment tenim en marxa el procés de substitució de les ressenyes alienes per ressenyes pròpies per tal d'aconseguir que el 100% del material del blog sigui de producció pròpia, amb l'única excepció de les topos, excepte algunes cavitats d'Eivissa que no tenien cap topografia publicada i nosaltres hem fet un esquema topogràfic.
Pel que fa als vídeos, n'hi ha de producció pròpia (Quercus Films) i dels companys; la majoria són d'en Joan Castelltort (Mountain Films) o d'en Joan Guirao ( Edicions JGB). Pel que fa a la icona del blog de muntanya, va ser creada especialment per a aquest blog per Óscar Morón (Ome Worls Productions). 
Enllaços:
Normalment, les entrades del blog no contenen enllaços externs. Tots els enllaços, amb molt poques excepcions, són a continguts propis o dels companys de muntanya.  També hi ha alguns enllaços a àlbums de google fotos i a tracks de wikiloc d'altres companys. La justificació d'aquesta absència d'enllaços externs és la dificultat de mantenir-los vius. És molt freqüent que un enllaç a un blog interessant o a la ressenya d'una activitat en una pàgina desaparegui de sobte i en el blog comenci a aparéixer el terrible missatge 404 - pàgina no trobada. La revisió i actualització dels enllaços no m'és possible quan el blog ha superat les 2.000 entrades.
Entrades per activitat:
Hi ha una entrada de blog per cada dia d'activitat; si un dia fem més d'una activitat hi ha una única entrada de blog; si una sortida és de diversos dies hi ha una entrada per cada dia. Una activitat mereix una entrada del blog quan té un mínim d'interès i contingut. Per exemple, de vegades apareix en el blog una entrada corresponent a la pujada al refugi (si aquesta no és immediata com la el refugi Lluís Estasen) però no acostuma a merèixer una entrada una activitat que consisteixi únicament en baixar d'un refugi, a no ser que sigui llarga o complicada tècnicament o que la baixada sigui per un lloc diferent de la pujada.
Estructura de les entrades:
Cada entrada comença amb una fotografia en format panoràmic (16:9), única fotografia de la part principal de l'entrada (a més dels enllaços a panoràmiques o activitats relacionades, que tenen una foto petita). La foto sempre correspon a l'activitat ressenyada però a les entrades històriques si no hi ha foto disponible apareix una foto d'arxiu amb un peu de foto que així ho indica. Si hi ha vídeo, apareix normalment al final de l'entrada. De vegades a l'entrada apareixen dos vídeos. A moltes entrades, quan apareixen a la pàgina inicial, hi ha una secció anomenada "més informació", on hi ha informacions diverses i altres continguts com fotografies, documents o vídeos.
Etiquetes:
Hi ha etiquetes geogràfiques, de tipus d'activitat i de continguts. Les geogràfiques no s'ajusten necessàriament a divisions administratives sinó també a unitats geogràfiques (massís, zona, comarca ...) amb una certa unitat i amb un nombre prou important d'entrades. El conjunt d'etiquetes geogràfiques no abasta totes les entrades del blog, de manera que algunes entrades no tenen etiqueta geogràfica. Potser caldria crear l'etiqueta Pirineus o Prepirineus ... Les entrades de tipus d'activitat són força més clares, ja que abasten tots els tipus d'activitat. Potser cal aclarir que hi ha dues etiquetes d'activitat que poden tenir punts en comú: muntanya i excursionisme. Com a norma general, tot i que la divisió no està perfectament definida, es qualifica una activitat com de muntanya quan es fa la major part de l'activitat per sobre dels 2000 metres. La resta es qualifica com a excursionisme o senderisme, segons el cas. Finalment, les etiquetes de contingut són també prou clares i indiquen quan hi ha track o vídeo o imatges captades pel dron.
Toponímia:
En l'aspecte de la toponímia, aquest blog és políticament incorrecte. Els noms de lloc apareixen normalment en la versió col·loquial, amb el nom amb què els muntanyencs designen els accidents geogràfics i no s'utilitzen en cap cas els topònims de laboratori. Tot i això, es procura que els topònims estiguin escrits de la manera més correcta possible, encara que es reconeix que en el blog hi ha incoherències internes que estan pendents de revisió.
Publicitat:
Aquest blog no té publicitat; les petites despeses que genera (espai extra a Google, Vimeo i altres serveis) són assumides pel seu propietari, sense cap suport comercial. Únicament citem en el blog, en alguna ocasió, un restaurant, un alberg o algun altre establiment quan ens ha prestat un servei i n'hem quedat satisfets; és com una propina que donem quan ens han servit bé. Aquest esment també pot ser negatiu quan ens han maltractat o ens han aixecat la camisa; per exemple, el redactor del blog és especialment sensible als esmorzars infinitessimals dels refugis i per això aquests àpats són citats ben sovint en el blog. Per altra banda, en aquest blog no hi trobareu propaganda política de cap classe; això és un blog de muntanya.
Twitter:
El blog de muntanya té associat un canal de twitter per incloure notícies breus (piulades) que no corresponen al que seria una entrada de blog. Hi ha piulades pròpies sobre notícies del blog (normalment, quan es publica alguna cosa en el blog s'anuncia en el twitter). També hi ha algunes notícies d'interès general, repiulades d'algun altre canal de twitter o d'alguna web. La temàtica és sempre la muntanya i s'eviten determinats aspectes com les curses, competicions diverses i l'escalada esportiva. També es limita el nombre de piulades d'accidents per evitar que el canal de twitter del blog sembli la secció de succesos del diari.
Instagram:
El blog disposa també d'un canal d'Instagram en el qual es publica, per a cada entrada del blog, una o més fotos. L'objectiu és donar publicitat al blog i captar nous seguidors entre els usuaris d'aquesta xarxa social.
Youtube
Totes les pel·lícules del blog estan allotjades a Vimeo, un servidor de vídeo alternatiu al popular Youtube però preferit pels usuaris professionals o amb vídeos de més qualitat. Malgrat això, també publiquem a Youtube alguns dels vídeos del blog, concretament els de producció pròpia (Quercus Films) amb certa qualitat. Com amb les altres xarxes socials, la publicació a Youtube té per objectiu principal la captació de nous seguidors del blog, ja que moltes cerques dels buscadors d'internet donen com a resultats destacats els vídeos de youtube.
Referències tècniques:
L'atractiu principal del blog està en els milers de fotografies i els centenars de vídeos i tracks que acompanyen les cròniques de les sortides ressenyades en el blog. Per recollir tota aquesta informació hem utilitzats diversos mitjans tècnics: càmeres de fotos, de vídeo, GPS, dron... Aquí podeu veure una petita referència tècnica d'aquests aparells.