dijous, 17 d’agost del 2017

Chamonix-Zermatt: Prafleuri - Arolla

Amb l'etapa d'avui hem completat la travessia Chamonix-Zermatt, la fita que ens havíem proposat en aquesta sortida. Una nova etapa de muntanya, dura i amb alguns sectors difícils, que hem completat sense problemes arribant a Arolla.
L'esmorzar del refugi de Prafleuri, sense ser comparable als buffets lliures dels hotels, era molt millor que els crostons de pa sec que ens van donar a la Cabanne de Mont Fort, de manera que hem sortit del refugi amb la panxa plena i amb ganes de gaudir dels grans panorames alpins.
El camí comença pujant un petit coll, el Col des Roux (2.804 m), situat a sobre mateix del refugi. Hi hem arribat en menys d'una hora. Des del mateix coll ja es veia a baix el Lac des Dix, un embassament de muntanya per on segueix el nostre camí. Hem baixat fins gairebé el nivell del llac i després hem pres una petita pista que ressegueix tot el llac, pràcticament sense desnivell. Hem arribat a la capçalera del llac on, segons la guia que portàvem, hi havia un pont penjat a l'indret conegut com a Pas du Chat. Sembla ser que el pont ja no existeix i el traçat del camí és totalment diferent; ara coincideix en bona part del seu recorregut amb el camí que porta a la Cabanne des Dix. Tampoc hem sabut identificar el Pas du Chat, ja que només hi ha un camí ben traçat que puja fent ziga-zagues per un fort pendent.
Més amunt el camí segueix per una petita cresta que sembla ser la morrena del glaciar i poc després hem arribat a la bifurcació entre el camí de la Cabanne des Dix i el d'Arolla. El nostre camí, el del Col de Riedmatten i Arolla, baixa a una valleta pedregosa que no és més que l'antic llit de la llengua del glaciar de Chaillon. El camí ens ha portat entre blocs i pedres però ben marcat fins que, quan ja estàvem ben a prop del coll, hem trobat un sector de certa dificultat, una zona força pendent de pedres, grava i sorra on el camí ha desaparegut, aparentment escombrat per les esllavissades. Són poc metres però complicats i una mica perillosos per la inestabilitat del terreny. Més amunt hem recuperat el camí, que puja per una canal terrosa però ben traçat, deixant a la dreta la variant del Pas de Chèvres que puja per una escala metàl·lica i per uns pasos equipats.
Finalment hem arribat al Col de Riedmatten (2.919 m), una petita bretxa que dóna entrada a la Vall d'Arolla. Des del mateix coll hem pogut gaudir d'una visió espctacular: el Cerví treient el cap per darrere de les muntanyes d'Arolla. Aquí acaben les dificultats però encara ens quedava una llarga baixada fins al final d'etapa. Hem anat baixant entre prats i instal·lacions d'esquí fins arribar a Arolla, un poble molt turístic amb una petita estació d'esquí i una de les principals bases de l'alpinisme al Valais. Ens hem allotjat a l'hotel Le Pigne d'Arolla, que ja coneixíem de la nostra anterior estada en aquest indret. Molt recomanable.

Tour del Cervino
Prarayer, 2015
Arolla, 2015
Lac Moiry, 2015

ASSISTENTS: Magda - J. Rafel
DESNIVELL: +796 m, -1.425 m
RECORREGUT: 18'6 km
HORARI: 9 h, comptant aturades.
MAPA: veure
RETORN A CASA: amb aquesta etapa hem completat la travessia Chamonix Zermatt. Només quedava el retorn a casa. Aquest retorn, com en el viatge d'anada, té diverses etapes, combinant diversos transports públics:
  • Autobús d'Arolla a Les Haudères. Baixa en 23 minuts. El bitllet es compra en el mateix autobús que, per cert, té wifi gratuïta. No comprem bitllet a le Haudères sinó a Sion. Amb el mateix bitllet paguem els dos autobusos que hem d'agafar.
  • Autobús de Les Haudières a Sion. Enllaça amb l'anterior amb una petita espera de 10 minuts. El trajecte fins a la ciutat de Sion, capital de la Vanoise, dura 45 minuts.
  • Tren fins a Ginebra. Des de Sion agafem el tren que porta directament a l'aeroport de Ginebra passant per l'estació central de la ciutat. El bitllet es compra a les màquines automàtiques.  El trajecte dura 1 h 53 minuts. Nosaltres, com que el nostre avió sortia al vespre i teníem temps de sobres, hem fet una parada turística a Ginebra per dinar i passejar una mica per la ciutat. Després hem agafat novament el tren per arribar a l'aeroport i agafar l'avió fins a Barcelona.