dilluns, 31 de juliol del 2000

Soum de Ramond (3.250 m)

Soum de Ramond i Punta de las Olas des del Balcón de Pineta
Des del nostre bivac al Balcón de Pineta vam iniciar una travessia de muntanya. Vam començar pujant per l’Agulla Celestin Passet (primer vam baixar una xemeneia amb una certa complicació) fins a la Terrassa Bellevue. Des d’aquí vam pujar, ja directament, al Soum de Ramond (3.250 m) i d’allà a la Punta de las Olas (3.002 m). Després vam baixar pel coll d’Añisclo fins a Pineta.


diumenge, 30 de juliol del 2000

Balcón de Pineta

Balcón de Pineta, bivac sota el Tucarroya
Des de Pineta vam pujar en direcció a Tucarroya fins al Balcón de Pineta (2.450 m), on vam fer bivac. En total havíem superat 1.200 metres de desnivell per estar l’endemà a prop dels cims que volíem pujar. Va fer bon temps i vam passar la nit sense cap incidència.


diumenge, 23 de juliol del 2000

GR11 etapa 29: Llauset - Benasc

GR11: Estany de Cap de Llauset – Puente de San Jaime (Benasc)
Estany de Cap de Llauset – Coll de Vallivierna – Llacs de Vallivierna – Pleta de Llosàs – Pont de Corones – Pla de Senarta – Puente de San Jaime

Des del nostre campament vam superar el Coll de Vallivierna (2.710 m) i vam emprendre la llarga baixada per la vall fins a Corones i el pla de Senarta. L’etapa va acabar al Puente de San Jaime, a 15 minuts de Benasc.
Quan vam arribar a Corones, vam trobar la furgoneta que fa el servei de transport de turistes fins a Benasc. La temptació era forta després de tantes hores de camí i d’haver superat dos colls de primera categoria, però teníem el compromís de recórrer tot el Pirineu a peu des del Cap de Creus fins al Cantàbric.
En Dani i la Maria es van donar per satisfets amb l’excursió fins a Corones i van agafar el cotxe. La Magda i en Josep Rafel vam seguir a peu fins a Benasc.


dissabte, 22 de juliol del 2000

GR11 etapa 28: Hosp. de Viella - Llauset

Estany de Cap de Llauset, Pirineu
Hospital de Viella – Pont de Salenques – Estanys d’Anglós – Collet de Riu Bueno – Estany de Cap de Llauset

Vam començar la temporada del 2000 amb una etapa de les fortes. Des de l’Hospital de Viella fins a Benasc hi ha moltes hores de camí sense cap refugi, poble ni poblet, de manera que vam haver de portar la tenda i menjar per a dos dies. Vam ser totalment autosuficients.
Després de superar un gran desnivell des de la carretera de Viella fins al coll de Riu Güeno (2.525 m), vam baixar a l’estany i vam plantar la tenda al costat de les restes d’una avioneta estavellada. Un lloc solitari i molt muntanyenc, ideal per acampar.