dimarts, 5 de maig del 2020

Camí de les ermites de Badalona

Una nova excursió aprofitant l'inici del desconfinament, que permet fer exercici de 6 a 10 del matí, encara que no permet els desplaçaments en cotxe. Aquest horari ens limita molt les activitats de muntanya però tenim la sort que les darreres estribacions de la Serra de Marina, entre Badalona i Santa Coloma, ens ofereixen un espai natural que ens permet, si més no, fer petites excursions.
A les 6 del matí hem sortit de casa, iniciant la caminada pels carrers de Santa Coloma. Hem passat pel Parc Europa i hem pujat per l'avinguda Ramon Berenguer IV fins al límit de la zona urbanitzada. Hem iniciat la pujada pel camí de les Fonts, passant per la Font del Drapet i la de la Bóta fins arribar a una pista que hem agafat cap a la dreta, deixant el camí del Puig Castellar que segueix amunt.
La pista ens ha portat en poca estona a un collet on es troba amb una altra pista més ampla, per on passa el GR92. Seguint aquest GR hem arribat a la primera de les ermites, la de Sant Climent. És un edifici senzil, de pedra, tancada per una porta de ferro. Des d'aquí ja es veia l'altra ermita, la de Sant Onofre, en direcció a la Vallensana.
Hem agafat un corriol desdibuixat que segueix la carena en direcció nordest fins arribar a l'ermita de Sant Onofre, un altre petit edifici de pedra. Des d'aquí ja es veia a baix el Monestir de Sant Jeroni de la Murtra, un altre punt singular del nostre recorregut. Hem baixat directament fins al Monestir seguint diversos corriols. Després, seguint diversos camins, hem baixat fins a Montigalà, on hem entrat a la zona urbana de Badalona i, caminant, hem retornat al punt de partida.