dimarts, 4 de juliol del 2006

VF Passo Satner

Ferrada del Pas Santner i agulles de Vajolet
Després d'haver aconseguit els dos objectius principals de l'expedició, la tercera activitat era de transició per aproximar-nos al nostre tercer objectiu, el Catinaccio.
De bon matí vam sortir de l'hotelet de la Marmolada i, després d'un curt trajecte en cotxe, vam arribar al peu del telecabina del pas Coronelle. Aquesta petita cabina ens va portar fins al refugi Coronelle, punt de partida de la ferrada del pas Santner.
Des del refugi, el camí puja per pedreres fins a una llarga paret que tanca l'accés. A partir d'aquí el camí està equipat i, aprofitant les febleses de la muntanya, supera el cingle per cornises, canals i petits murs equipats.
El pas més singular és quan la via travessa una congesta molt dreta amb l'assegurança d'un cable d'acer, en un indret ombrívol, fred i humit. A estones la boira ens envoltava, donant un aspecte encara més sinistre a la canal gelada. Superat aquest pas, un mur assolellat ens porta al coll que dona entrada als altiplans superiors de la vall de Vajolet.
El refugi del coll estava tancat i en obres; nosaltres vam baixar, ja sense cap dificultat, per la vall. Ens vam aturar al peu de les agulles de Vajolet, en un dels indrets més característics de tot el massís, i vam passar una estona menjant una mica mentre contemplàvem les evolucions dels escaladors a les agulles i les gralles de bec groc ens feien companyia menjant les engrunes del nostre esmorzar.
Ara ja només ens quedava baixar pel plàcid camí fins al refugi Vajolet, on ens instal·laríem per passar la nit. Aquest refugi té, per l'altra banda, un caminet fàcil que comunica amb la vall, de manera que està força animat, ple de turistes. Vam passar la tarda descansant, prenent el sol i fent fotos de les flors de tota mena que donen color als prats que envolten el refugi.
Aquí teniu un muntatge audiovisual, cedit per Edicions JGB per a tots els seguidors del blog: