dilluns, 19 de març del 1979

Obrint via a la Palangana (III)

La Palangana, Regió d’Agulles, Montserrat
Foto d'arxiu: vista general de les Agulles. Desembre 2017

Novament vam anar a Montserrat, a la Regió d’Agulles, per treballar en una nova via que estàvem obrint a la Palangana, per la part de la paret d’Agulles. Era la tercera jornada de treball en aquesta paret i, en aquesta ocasió, a més de completar les instal·lacions a les tirades ja obertes, vam obrir mitja tirada més, arribant fins a la segona reunió.
Com en les ocasions anteriors, també vam netejar la paret, eliminant pedres soltes i trams descompostos per millorar la seguretat i la qualitat de l’itinerari que estàvem obrint.

diumenge, 11 de març del 1979

Gra de Fajol Petit (2.567 m)

Gra de Fajol Petit, Ull de Ter

Pràctiques d’escalada en gel a la zona d’Ull de Ter. Des del refugi vam pujar la canal principal del Gra de Fajol Petit (2.567 m), aprofitant les bones condicions de neu i gel per entrenar tècniques d’escalada hivernal.

MÉS FOTOS:
Gra de Fajol Petit, escalada en gel
Gra de Fajol Petit, canal principal

diumenge, 4 de març del 1979

Escalada a Agulles

Escalada a Agulles
Foto d'arxiu: les Agulles des de la Portella Gran · maig 2018

Sortida d’escalada a Montserrat per fer un grapat de vies a la regió d’Agulles:
  • El Dàtil, via Aresta Brucs
  • La Figuereta, via Nord
  • Agulla del Capdemunt, via Normal
  • Agulla del Sol Ponent, via Nord
  • Agulla del Sol Ponent, via Normal
Totes les vies són relativament fàcils, en escalada lliure, i no passen de quart grau.
La via més singular és la del Dàtil. Comença pujant per un pany de paret força vertical en escalada artificial, equipat amb burins. Després d’una sortida de certa finura (IV+), la via segueix, ja sense massa dificultat, pel fil de l’Aresta Brucs.
Les altres vies són més fàcils i ja les coneixíem d’anteriors ascensions.

RESSENYA:
El Dàtil, via Aresta Brucs
La Figuereta, via Nord
Agulla del Capdemunt, via Normal
Agulla del Sol Ponent, via Nord
Agulla del Sol Ponent, via Normal