dilluns, 18 de maig del 2020

Turó de la Malesa (464 m)

Turó de la Malesa
Avui hem anat una mica més enllà en les nostres sortides de confinament: el Turó de les Maleses està més lluny que les altres muntanyes que hem pujat en dies anteriors, en horari limitat. Havíem calculat el temps i semblava que estava al nostre abast però calia anar lleugers. El Turó de les Maleses està a la Serra de Marina, entre els colls de la Vallençana i La Conreria, i té en el mateix cim les restes aqueològiques d'un poblat ibèric. Com els altres cims de la Serra de Marina, té grans vistes sobre el Vallès i també sobre la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana.
Hem sortit molt aviat, abans de les 6, i hem començat a pujar pels carrers de Santa Coloma. Tavessant la ciutat hem arribat a la zona de la Bastida, prenent la pista que porta a Sant Jeroni de la Murtra. Hem passat el monestir i hem seguit per la mateixa pista. Més endavant hem agafat una altra pista, més petita, que ens ha portat fins al coll de la Vallençana. Hem travessat la carretera seguint amunt  per la pista fins al Coll de la Malesa. Finalment, un corriol pel bosc ens ha portat amb forta pujada fins al cim del Turó de la Malesa (464 m).
El cim és un llom allargat per on s'estenen les ruïnes del poblat ibèric. No hi ha un punt concret que es pugui considerar l'autèntic cim però hi ha un gran bloc de pedra on hem fet les fotos de cim, a més d'una panoràmica circular:

Després hem fet volar el dron, que també ha patit a causa del confinament, abans d'iniciar el retorn a casa. Hem baixat pel mateix camí fins al coll de la Vallençana però a partir d'aquí hem deixat el camí de pujada per fer una variant una mica més llarga. Hem seguit la pista de la urbanització de la Vallençana i després per la continuació de la mateixa pista fins molt a prop del Puig Castellar. No hem pujat al cim sinó que l'hem vorejat i hem baixat seguint el GR92 fins al coll de la Torre dels Frares. Després hem seguit la pista de la Font de l'Alzina fins al barri de les Oliveres des d'on hem tornat a casa travessant el parc de can Zam i seguint la vora del riu.