dissabte, 19 d’octubre del 2019

GR3: Bellver de Cerdanya - Alp

Avui hem iniciat, amb la colla del GR, un nou projecte, el GR3, que seguirem per etapes com hem fet amb tots els anteriors, a raó d'una sortida mensual. El GR3, anomenat Sender Central de Catalunya, és el més llarg de tots els que hem fet i té uns 800 km de recorregut. Fa una gran volta circular per les comarques centrals de Catalunya i el Prepirineu però encara no està acabat i té una part pendent de senyalitzar. Com que l'itinerari és circular es pot iniciar el recorregut a qualsevol punt del seu traçat. Nosaltres l'hem iniciat a Bellver de Cerdanya, enllaçant amb el Camí dels Bons Homes que ja vam recórrer fa pocs anys.
Hem arribat de bon matí a Bellver de Cerdanya i hem esmorzat a la Tasca de Bellver, on ja ens estaven esperant amb els croissants a la taula. Després d'esmorzar hem iniciat la caminada, que avui era fàcil i curta, una etapa d'inici de temporada sense complicacions. Hem sortit en direcció sud seguint el GR107, el Camí dels Bons Homes, que en aquest primer sector coincideix amb el GR3. Hem passat al costat de l'església de Santa Maria de Talló, una joia del Romànic. Poc més endavant, al costat de l'ermita de Sant Serni, hem deixat el Camí dels Bons Homes, que segueix en direcció sud cap als Cortals d'Ingla, per prendre un camí a l'esquerra per on va el GR3, que en aquest sector coincideix també amb el GR150.
La Cerdanya tenia els colors de la tardor, amb les fulles dels arbres mostrant totes les tonalitats del groc fins al vermell. Molt poc després de deixar enrere l'ermita de Sant Serni hem vist uns arbres amb les fulles d'un vermell espectacular. Un lloc ideal per fer la foto de grup d'avui, amb la que obrirem un nou capítol en el nostre àlbum de fotos de grup del GR.
Hem passat el torrent de la Fou de Bor per un pont i després, a gual, un altre petit torrent, el de la Bavosa. Hem passat Beders i Riu, hem arribat a l'àrea de servei del Túnel del Cadí i hem passat per sota del nus de carreteres. A l'altra banda hem agafat una pista bastant malmesa que, en quatre llaçades, puja fins al Serrat de les Boïgues, on hi ha una instal·lació d'antenes de telefonia. Poc més endavant hem passat per una altra ermita, la de Sant Grau, i hem iniciat una suau baixada en direcció a Urús. Després, tot planejant, hem arribat a Das i finalment a Alp, on ens esperava l'autocar per retornar-nos a Bellver de Cerdanya per dinar a la Tasca de Bellver, on ens han servit un magnífic menú que tenia com a plats estrella l'escudella catalana, el fricandó, l'entranya i els peus de porc.

Coves de la

DESNIVELL: +400 m, -280 m
RECORREGUT: 15 km
HORARI: 4 h

Ramon, Guille, Cati, Mònica, Núria, José Antonio, Emilio, Jorge, Antonio, Marta, Casilda, Teresa, Montse, Cristina, Begonya, Joan G., Magda, J. Rafel