dissabte, 6 d’abril del 2019

GR7: Llaberia - Tivissa

GR7:Llaberia - Tivissa
Una nova etapa del GR7, entre les poblacions de Llaberia i Tivissa. Ha estat una etapa força interessant, per una zona feréstega de boscos i camins de muntanya, per la Serra de Montalt. Aquest matí hem arribat al poblet de Llaberia després de pujar amb l'autocar per l'estreta i recargolada carretera que hi porta. Avui no hi havia esmorzar de croissant perquè en aquest poble no hi ha cap bar, de manera que hem esmorzat a peu dret amb el termo de cafè amb llet que havíem portat de casa.
Després d'esmorzar hem travessat el poble i hem agafat un camí en lleugera baixada que en poc temps ens ha portat a la Font de l'Horta, amb la seva petita bassa. El camí segueix per un bosc de pins joves i puja fins a una colladeta, al davant dels Cingles del Tortó que queden per sota.
Des del collet, un antic camí molt ben traçat, amb murs de pedra i algun tram empedrat, baixa fent llaçades fins a situar-se sota els Cingles del Tortó i baixa fins al barranc del mateix nom.
Més endavant hem agafat una pista i hem passat al costat de la Font de la Mata i hem arribat a una zona on curiosament hi havia una gran plantació de xiprers de bona mida i tot seguit hem trobat una gran extensió de vinyes. El nostre camí, que avui recorre els camins de la Ribera d'Ebre, fa aquí una breu incursió en el Priorat passant pel terme de Capçanes. En aquest tram, relativament curt, hi ha diverses vinyes perfectament treballades; un paisatge molt diferent dels boscos feréstecs que hem recorregut avui al llarg del nostre camí.
Passades les vinyes, hem deixat la pista prenent un camí a l'esquerra que puja pel bosc; una forta pujada que ens ha portat al punt clau del nostre recorregut d'avui: la Portella de Montalt (602 m), un marcat coll al peu de la muntanya del mateix nom. Ens hem aturat a esmorzar abans de seguir el nostre camí, que ara baixava per l'altra banda del coll. Hem passat per una masia enrunada, el Mas de Castellnou, i més endavant per una altra masia enderrocada, el Mas de l'Eloi. Aquí hem fet la foto de grup abans d'emprendre una nova pujada.
Hem pujat pel bosc fins a un petit coll des d'on ja hem vist Tivissa voltat de camps d'un verd primaveral. Hem baixat pel bosc fins entrar a la zona dels conreus, una gran extensió de cirerers en plena floració. Per una pista en lleugera pujada hem arribat a la carretera C44 i hem entrat a Tivissa per una avinguda amb plàtans centenaris. Més endavant hem passat pel costat dels antics safarejos fins arribar al punt on ens esperava l'autocar, donant per acabada l'etapa d'avui.
Allà mateix, a Tivissa, hem acabat la jornada excursionista amb un bon dinar en el restaurant 2000 i pico abans d'iniciar el retorn a casa amb l'autocar.
I aquí teniu un vídeo amb algunes escenes de les dues últimes etapes, entre el Coll de la Teixeta i Tivissa. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog:

GR92: l'Ametlla
de Mar, 2011
VF de l'Aigua
al Coll,  2004
VF de la Serra
de Mestral, 2001

ASSISTENTS:

Carles, Isabel, Lluis, Agnès, Paco G., Àngela, Joan G., Núria, Marta, Guille, Casilda, Manel, Miquel M., Luis, Trini, Montse, Miquel B. Mònica, Teresa, Ramon, Maribel, Magda, J. Rafel