dissabte, 20 d’octubre del 2018

GR7: Bellprat - Cabra del Camp

Avui hem deixat enrere l'Anoia per entrar a l'Alt Camp, en terres tarragonines. Ha estat una etapa accidentada però no massa dura, tot i la seva llargada. Els darrers dies ha estat plovent i aquesta nit la pluja ha estat especialment intensa, de manera que el camí estava ben remullat, relliscós i enfangat.
Hem arribat en autocar al restaurant Eucària, on vam dinar al final de l'etapa anterior, on ens esperaven amb la taula parada i els croissants a punt. Hem esmorzat i hem tornat a pujar a l'autocar per fer el petit recorregut que ens quedava per arribar al punt de partida de l'etapa d'avui, a la cruïlla de la carretera B221 amb la petita carretera per on vam arribar en la darrera etapa baixant de Bellprat.
Hem començat la caminada per un corriol pel bosc i ben aviat hem trobat una bona pista. Uns indicadors marcaven el GR per un caminet, encara que per la pista també marcaven la direcció de Pontils. Hem seguit el camí, que pujava per un llom per acabar baixant a la mateixa pista que havíem deixat enrere. Aquí hem tingut un petit accident, ja que l'Ana s'ha torçat un turmell. Li costava caminar, de manera que ha decidit abandonar la caminada i retornar per la pista fins a la carretera, acompanyada per l'Agnès, perquè les recollís l'autocar.
Hem seguit endavant per la pista fins que, gairebé arribant a Pontils, hem tingut una altra incidència. El camí travessa el riu Gaià però avui, a causa de la pluja que ha caigut tota la nit, el riu anava crescut i en el punt on havíem de travessar-lo hi havia un gran bassal. No era possible travessar el riu sense mullar-se totalment, de manera que hem hagut de buscar una alternativa. Hem vist que la pista principal seguia riu amunt fins a una gran masia i hem comprovat en el mapa que hi havia un pont, de manera que ens hem desviat per aquesta pista fins al pont i, després de travessar el Gaià, hem baixat per la carretera fins retrobar el GR. Finalment hem arribat a Pontils.
Hem travessat el poble, molt petit, i hem agafat una altra pista. Entre camps i boscos, per pista i per algun tram de camí, hem arribat a Vallespinosa, el segon punt singular de l'etapa d'avui. Ens ha sorprès aquest poble, amb cases de pedra i situat en una fondalada, gairebé amagat. Hem fet la foto de grup i hem seguit el nostre camí.
Després d'un llarg trajecte per pista hem arribat a un altre punt singular, el Coll de Sàrria, on el GR7 es troba amb el GR175. Des d'aquí ja tot era baixada i ben aviat hem començat a veure el poble de Cabra del Camp, punt final del nostre recorregut, on finalment hem arribat.
Allà mateix, al restaurat-agrobotiga de Cal Povillet, ens estaven esperant amb la taula parada i, com és habitual amb aquesta colla, hem acabat la jornada amb un bon dinar

GR7:
Brics, 2018
GR7: Hostal
Nou, 2018
GR7:
La Cóma, 2017

ASSISTENTS:

Cati, Carles, Lluis C. Ramon, Carlos, Jorge, Emilio, Inmaculada, Paco M., Begonya, Maribel, Mercè, Antonio, Trini, Àngela, Tere, Miquel B., Mònica, Isabel, Agnès, Ana C., Magda, J. Rafel