dissabte, 11 d’agost del 2018

Torrent de Mossers

El Torrent de Mossers és un barranc relativament fàcil i curt, tot i que té alguns ràpels de bona mida, de fins a 25 metres. Està ubicat a l'Alt Urgell, a prop de la població de Civís. Tot el barranc és bastant obert excepte en alguns punts molt concrets. Es pot dir que es tracta d'un barranc "per a col·leccionistes" i que potser no justifica un viatge des de Barcelona però l'hem triat en aquest dia colorós d'estiu perquè per aquest barranc baixa aigua fins i tot en ple agost i, en principi, no cal caminar gaire per fer-lo.
És un barranc que es fa molt poc i potser per això l'accés no té camí i alguns ancoratges són precaris. Com que passa per terreny boscós, alguns ancoratges són baguetes passades per algun dels arbres. Algunes d'aquestes baguetes estaven en mal estat i les hem renovat. Per altra banda, en els passos clau hi ha ancoratges metàl·lics molt bons.
Hem arribat en cotxe a Civís i hem agafat una pista que surt a la dreta, a l'entrada del poble. Després d'uns quants revolts hem arribat a un gir molt marcat, on hem deixat el cotxe. Sense camí, guiant-nos per la intuïció i per un esquema que hem trobat per internet, hem arribat al torrent.
El descens és fàcil i entretingut i, encara que baixava poca aigua, refrescant. Hem anat fent els ràpels, en general fàcils i curts, fins al ràpel principal, de 25 metres, on hem gravat unes escenes amb el dron.
Finalment hem arribat al final del barranc, marcat per un petit canal d'aigua per on hem sortit caminant a l'esquerra fins a prop d'una masia, des d'on una pista ens ha portat a la carretera.
Des d'aquest punt cal retornar a buscar el cotxe al punt de partida, una llarga caminada si no hem portat dos cotxes. Nosaltres hem tingut sort perquè un amable conductor que hem aturat fent auto-stop ha portat en Toni fins més enllà del poble, ben a prop d'on teníem el cotxe.
I aquí teniu la pel·lícula oficial d'aquesta sortida: